تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 12:12
کد خبر : 44633

مدیریت محلی از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است

مدیریت محلی از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است

جارستان :معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از رویکردهای ما که طی دو سال گذشته دنبال کرده‌ایم، موضوع حکمرانی و مدیریت محلی است. سلیمان پاک سرشت عصر جمعه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین دهکده بوم گردی الگویی کشور در رشت در جمع خبرنگاران افزود:

جارستان :معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از رویکردهای ما که طی دو سال گذشته دنبال کرده‌ایم، موضوع حکمرانی و مدیریت محلی است.

سلیمان پاک سرشت عصر جمعه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین دهکده بوم گردی الگویی کشور در رشت در جمع خبرنگاران افزود: معنای حکمرانی و مدیریت محلی در آموزش‌های فنی و حرفه ای اینست که هر آموزش در هر استانی که اتفاق می افتد؛ بایستی با ویژگی ها، مزیت ها، تقاضاها و مطالباتی که در آن استان برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، اشتغال و کسب و کارهاست، متناسب باشد.

وی اظهار داشت: در استان گیلان موضوع بوم گردی به عنوان یک مزیت ، فرصت اشتغال و مناسب برای توسعه فعالیت ها و کسب و کارهای نو در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: سال گذشته در همفکری و هم اندیشی که با استاندار وقت صورت گرفت ، بنا شد که سرمایه گذاری و برنامه ریزی مشترکی در حوزه بوم گردی در استان البته با نگاه و رویکرد کاملا متفاوتی که در حوزه گردشگری شاهد آن هستیم، داشته باشیم.

وی بیان داشت: نگاه و رویکرد آن بوده که در گیلان این فرصت هنوز وجود دارد که بوم گردی پایبند و وفادار به محیط زیست و فرهنگ جامعه میزبان را توسعه دهیم و بر اساس چنین نگاهی تفاهمنامه ای منعقد و قرار شد پروژه مشترک و سرمایه گذاری را آغاز کنیم که دهکده بوم گردی الگویی حاصل این تفاهمنامه است.

پاک سرشت اظهار داشت: نگاه ما به حوزه بوم گردی با توجه به مآموریت تربیت نیروی انسانی در سازمان فنی و حرفه ای، ورود به جاهاییست که مزیت جدی جامعه میزبان و محلی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ،معاون وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تربیت نیروی ماهر و انسانی توانمند برای توسعه کسب و کارهایی با این مختصات در حوزه بوم گردی ، از اولویت ماست و دنبال می کنیم.

نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور، عصر جمعه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با هدف ارائه آموزش های اثربخش منجر به اشتغال در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی این استان با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افتتاح شده است. این دهکده الگویی در راستای توسعه گردشگری روستایی با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، معرفی الگوهای سازگار با محیط زیست در زندگی روستایی، نیازآفرینی با رویکرد بهبود فضای کسب و کارهای روستایی و ارتقاء سطح استانداردهای آموزشی در حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی با توجه به نیازهای بازار کار افتتاح شده است.

در دهکده الگویی بوم گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای متقاضیان در حوزه های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیاء مشاغل بومی و کهن پیشه ها، برگزاری رویدادها و جشنواره های بومی – محلی در حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، همکاری مشترک با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های آموزش منجر به اشتغال، ارائه آموزش های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.