تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 9:07
کد خبر : 43114

آبرسانی سیار به ۷۰روستای گیلان

آبرسانی سیار به ۷۰روستای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به اهالی ۷۰روستای گیلان به طور با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در گفتگوی خبر ساعت۲۰ شبکه باران گفت: ۷۰روستای مناطق کوهستانی با تانکر آبرسانی می شود.
محبعلی رنج ور افزود:با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستاها هستیم.
وی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و تامین اعتبارات لازم گفت: طرح آبرسانی به ۱۳روستای املش و ۱۹روستای بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دست اجرا است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف و کاهش منابع آبی اهالی برخی روستاهای گیلان همچون دوگور صومعه سرا، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات پیک مصرف با مشکل افت فشار آب مواجه می شوند.
محبعلی رنج ور با اشاره به وجود ۶۲تصفیه خانه آب در گیلان گفت: ۴۰تصفیه خانه فعال است و قرار است ۲۲تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.
وی با اشاره به لزوم استفاده از تصفیه خانه ها به علت وجود آهن و منگنز محلول در آب های زیر زمینی مناطق جلگه ای گیلان افزود : بر اساس تفاهم نامه بین شرکت های آب و فاضلاب روستای، آب و فاضلاب شهری و آبفای کشور و با تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی قرار است با اتصال به تصفیه خانه بزرگ سنگر هزار و ۱۵۰لیتر آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای رفع مشکل آب روستاهای شهرستان های رشت سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و آستانه تخصیص داده شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه از سال۹۵۴ تا کنون هزار میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در کشور اختصاص داده شد تصریح کرد: سهم گیلان از این اعتبار ۱۳۰میلیارد تومان بود.
محبعلی رنج ور در ادامه اعلام کرد: در زمان کنونی هزار و ۸۰۰روستا از ۲هزار و ۶روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه ۳۰درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است افزود: اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می شود که کافی نیست، انتظار می رود با تامین اعتبارات از محل اعتبارات ملی و کمک خیران شبکه آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان واگذاری پروژه های آبرسانی به بخش خصوص را در قالب طرح بیوتی در حل مشکلات حوزه آبرسانی موثر دانست.
محبعلی رنج ور در ادامه گفت: قرار بود طرح جمع آوری فاضلاب ۱۳۰روستا در کشور به شکل متمرکز با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی انجام شود که ۵روستای گیلان در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، انزلی، صومعه سرا و رودسر جزو آن بود اما به علت افزایش بهای دلار اجرای این طرح متوقف شد.
وی افزود: گیلان با شاخص ۹۴درصدی کلر زنی و ۹۸ونیم درصد مطلوبیت آزمایشگاهی در کشور رتبه دوم را دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در پایان اعلام کرد: ۲۳پروژه در ۲۴روستا با جمعیت ۱۶هزار نفر و با ۱۳میلیارد تومان اعتبار شامل ۲مورد بهسازی چشمه، ۵حلقه حفر چاه، ۵مخزن زیرزمینی، ۶۵کیلومتر لوله گذرای، ۱۰ایستگاه پمپاژ و ۶سیستم کلر زنی در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.