تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 21:28
کد خبر : 43040

رییس میراث فرهنگی صومعه سرا خبر داد: برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در صومعه‌سرا

رییس میراث فرهنگی صومعه سرا خبر داد: برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در صومعه‌سرا

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه سرا از برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در صومعه‌سرا خبر داد. علیرضا مهرگان در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، از برگزاری چهارمین جشنواره گل دهی لاله تالابی در دهستان هنده خاله شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن منطقه

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه سرا از برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در صومعه‌سرا خبر داد.

علیرضا مهرگان در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان، از برگزاری چهارمین جشنواره گل دهی لاله تالابی در دهستان هنده خاله شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن منطقه تالاب صومعه سرا نسبت به سایر مناطق گردشگری شهرستان بوده و قصد داریم تالاب های شهرستان صومعه سرا جزء یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانی و گیلانی معرفی کنیم همچنین انتقال آداب و رسوم قدیمی به نسل جدید نیز یکی دیگر از اهداف این جشنواره است.

مهرگان با اشاره به اینکه این جشنواره به همت فرمانداری، بخشداری و دهیاری شورای هندخاله برنامه ریزی شده است افزود: اجرای مراسم های آئینی، موسیقی سنتی ، لافندبازی و کشتی گیله مردی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این جشنواره است.

دبیر جشنواره لاله تالابی ادامه داد: این جشنواره روز بنجشنبه ۱۰ مرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در روستای هنده خاله برگزار می شود.

مهرگان با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا از بیشترین میزان برگزاری جشنواره ها در استان برخوردار است و به نوعی شهر جشنواره نام گذاری شده است اظهار کرد: با اشاره به در خطر بودن تالاب های شمال کشور توجه به زیست بوم استان گیلان به خصوص تالاب های گیلان یکی از مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: از عموم مردم استان گیلان دعوت به عمل می‌آید تا در این جشنواره جذاب حضور به هم رسانند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.