تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 12:07
کد خبر : 43020

۲۶ هزار و ۱۳۱ تن کالا از راه آهن آستارا صادر شد

۲۶ هزار و ۱۳۱ تن کالا از راه آهن آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۶ هزار و ۱۳۱ تن کالا در قالب ۴۲۵ واگن قطار در چهار ماه نخست امسال از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شد. جارستان : رسول امیدی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۷۷ هزار و ۸۴۳ تن کالا با یک هزار و ۲۴۲ واگن به

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۶ هزار و ۱۳۱ تن کالا در قالب ۴۲۵ واگن قطار در چهار ماه نخست امسال از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

جارستان :

رسول امیدی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۷۷ هزار و ۸۴۳ تن کالا با یک هزار و ۲۴۲ واگن به ارزش ۲۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۳۹ دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد شد و ارزش کالاهای صادراتی پنج میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۱۸ دلار بود. 

وی افزود: سرامیک، سیمان، سنگ و کلینکر از کالاهای صادره به کشورهای روسیه، گرجستان و اوکراین بود و از آن کشورها، تخته ام دی اف، چوب و غلات وارد شد. 
امیدی ادامه داد: در چهار ماه گذشته، پنج هزار و ۲۹ تن کالا با ۱۶۰ واگن به ارزش ۱۷ میلیون و ۱۰ هزار و ۳۰ دلار حمل و نقل شد و با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز، راه آهن آستارا – آستارا رونق بیشتر خواهد گرفت. 

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد. شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.