تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 12:35
کد خبر : 42389

اختصاص ۴۷ میلیارد تومان به لاهیجان از محل سفر رئیس‌جمهوری

اختصاص ۴۷ میلیارد تومان به لاهیجان از محل سفر رئیس‌جمهوری

فرماندار لاهیجان گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، ۴۷ میلیارد تومان به عنوان میزبان به این شهرستان تخصیص داده شده است.

به گزارش روز یکشنبه  سیداسماعیل میرغضنفری در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان در سال جاری با یادآوری سفر رییس جمهوری و هیات دولت در اواخر سال گذشته به استان گیلان و لاهیجان افزود: علاوه بر سرجمع اعتبارات استانی که در بخش های مختلف به شهرستان اختصاص داده می شود، اعتبارات اختصاصی نیز به عنوان میزبان سفر هیات دولت به لاهیجان اختصاص داده شده که پرداخت دومیلیارد تومان به موزه چای به عنوان پایتخت چای ایران، پنج میلیارد تومان نیز به طرح احداث مجتمع فرهنگی که سال ها نیمه کاره مانده طی سال های ۹۸و ۹۹ و تعمیر سالن ورزشی تختی به میزان پنج میلیارد تومان طی امسال و سال ۹۹ از جمله آنهاست.

وی اظهار داشت: از محل این اعتبارات همچنین پنج میلیارد تومان به تاسیسات فاضلاب شهرستان و ساماندهی رودخانه ها که به شدت از نظر آب و فاضلاب بویژه در زمان بارندگی مشکلات دارند و ۳۰ میلیارد تومان هم به ساماندهی سواحل دریا در این شهرستان اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه امسال در سر جمع ۱۰ درصد بودجه شهرستان افزایش سنواتی داشته، خاطرنشان کرد: اعتبارات لاهیجان امسال ۳۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است که از محل استانی شش میلیارد و ۸۹۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، از محل سه درصد یک میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و از جزء چهارده، ۲۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان اختصاص داده شده است.

وی در باره تقسیم و توزیع اعتبارات شهرستان یادآورشد: در تقسیم اعتبارات استانی بیشترین تقسیم به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان با توجه به نیاز شهرستان که قریب ۴۸ درصد از اعتبارات است به حوزه اقتصادی تخصیص داده شده و اولویت های تقسیم اعتبارات در چارچوب قانون و براساس تعداد جمعیت و محرومیت ها تعیین شده که البته اخیراً هم وسعت جغرافیایی مطرح شده ولی هنوز در حد پیشنهاد است.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه تلاش شده تا عدالت درباره بودجه هم از نظر توزیع جغرافیایی، محرومیت ها، سرفصل های توزیع و هم مشکلات منطقه ای رعایت شود افزود: اعتبارات ابلاغی بر اساس موضوعات تعیین شده توزیع و تقسیم می شود و بخشی هم از محل اعتبارات ملی است که نیاز به کمک نماینده دارد تا شهرستان بتواند از ردیف اعتبارات ملی از جمله ازسرفصل آب از محل صندوق توسعه ملی برخوردار شود.

میرغضنفری ادامه داد: با توجه به مطالبی که طی سال های اخیر در زمینه ساخت و سازهای بی رویه و تغییر کاربری های غیر منصفانه و غیر معقول در شهرستان لاهیجان شده، می طلبد که بنیاد مسکن جدی تر در این زمنیه ها ورود کند تا بتواند به نتیجه منطقی برسد.

وی یکی از مشکل این شهرستان را مشکل در آب روستایی ذکر کرد و گفت: میانگین شاخص آب روستایی در لاهیجان در کاغذ از میانگین استانی بالاتر است اما در عمل اینگونه نیست چون شبکه ها به شدت فرسوده هستند و بین آبی که استحصال می شود و آبی که به منازل مردم می رسد، دو رقم متفاوت هستند.

شهرستان لاهبجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.