تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تیر 1398 - 14:16
کد خبر : 41969

عملکرد موفق حق‌پرست الگویی برای مدیران پاکدست

عملکرد موفق حق‌پرست الگویی برای مدیران پاکدست

امروز ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۸ و ۶۹مین سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی است، سازمانی که به واسطه نوع خدمات و گستردگی جمعیت تحت پوشش از مهمترین نهاد های عمومی غیردولتی در ایران است.

جارستان: امروز ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۸ و ۶۹مین سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی است، سازمانی که به واسطه نوع خدمات و گستردگی جمعیت تحت پوشش از مهمترین نهاد های عمومی غیردولتی در ایران است.

تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و ماموریت تحت قرار دادن کارگران مزد و حقوق‌بگیر و همچنین صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد را برعهده دارد، آمار از جمعیت حدود ۱۳ میلیون نفری بیمه شدگان و بیش از ۳ میلیون نفری مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان حکایت دارد و اگر بخواهیم خانواده بیمه شدگان را به این عدد اضافه کنیم به عدد ۴۱ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش این سازمان می رسیم که این مساله اهمیت فراوان این سازمان خبر می دهد.

آمارهای موجود درخصوص وضعیت این سازمان در استان گیلان از جمعیت بیش از ۱۲۷ هزار نفری مستمری بگیر و بیش از۴۱۸ هزار بیمه شده به اتفاق افراد تبعی خبر می دهد، در روزهای اخیر حق پرست مدیرکل این سازمان اظهار داشته است که روزانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان به عنوان تعهدات از سوی تامین اجتماعی گیلان پرداخت می شود.

جمعیت پرشمار تحت پوشش، وجود شرکت ها و مجموعه های اقتصادی زیر مجموعه این سازمان از جمله «شستا» به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور و سایر امکانات این سازمان موجب شده تا تامین اجتماعی همواره در کانون توجهات قرار گیرد، از یک سو دولت های مختلف همواره متهم به استفاده ابزاری از امکانات تامین اجتماعی در جهت منافع سیاسی خود هستند و از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز متهم به تلاش برای دخالت در عزل و نصب های این سازمان در جهت منافع خود نیز می باشند. اگرچه این اتهامات هرگز به مرحله اثبات نرسیده است اما جنجال های مرتبط با انتصاب «سعید مرتضوی» در دولت احمدی نژاد یکی از مهمترین حاشیه های شکل گرفته درخصوص این مجموعه عریض و طویل بوده است، اتفاقی که منجر به استیضاح وزیر کار شد.

مدیریت تامین اجتماعی در گیلان طی مدت زمان فعالیت در این سازمان با چالش هایی از دوره مدیریت قبلی مواجه بوده که آن ها پشت سر گذاشته و توانسته کارنامه‌ای مثبت از خود به یادگار بگذارد و تلاش این مجموعه در این دوران بر مبنای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده توسط این مجموعه به جمعیت تحت پوشش بوده است به گونه‌ای که از حق‌پرست به عنوان یکی از مدیران پاکدست استان نیز یاد می‌شود، برخی شنیده ها در خصوص این مجموعه از احتمال رفتن حق پرست از کرسی مدیریت استان به دلیل بازنشستگی و یا ارتقاء وی و رفتن به تهران خبر می دهند، حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا مدیر بعدی که در این جایگاه مشغول به خدمت خواهد می تواند این مسیر فعالیت را ادامه دهد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.