تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398 - 9:33
کد خبر : 41506

اجرای طرح هادی در ۱۸هزار روستا در سطح کشور

اجرای طرح هادی در ۱۸هزار روستا در سطح کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از اجرای طرح هادی در ۱۸هزار روستا در سطح کشور خبر داد. محمد شاملو گفت: ۱۷ استانداری تفاهمنامه منظومه روستایی را مبادله کردند و در هر استان تفاهمنامه ۲ منظومه شروع شده است. وی با بیان اینکه کار مطالعاتی ۴ استان تمام شده است و طرح ها در شورای

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از اجرای طرح هادی در ۱۸هزار روستا در سطح کشور خبر داد.

محمد شاملو گفت: ۱۷ استانداری تفاهمنامه منظومه روستایی را مبادله کردند و در هر استان تفاهمنامه ۲ منظومه شروع شده است.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی ۴ استان تمام شده است و طرح ها در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده، افزود: در سطح کشور ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمران روستایی پیش بینی شده است که بخشی از آن به مناطق روستایی سانحه دیده شده اختصاص می یابد.

شاملو، ادامه داد: در ردیف ملی ۷۳۰میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم و پیش بینی می شود که از اعتبارات استانی هم ۱۲۰۰میلیارد تومان در اختیار ما قرار بگیرد.

وی اعتبار احیاء بافت های با ارزش را ۷۰میلیارد تومان ابلاغ شده عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبارات ۴هزار میلیارد تومان می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور  اضافه کرد: برای منظومه های روستایی اعتبارات مطالعاتی ۲ میلیارد تومان جهت تهیه طرح ها ابلاغ شده است.

وی همچنین از اجرای طرح هادی در ۱۸هزار روستا در سطح کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود درسال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ روستا پروژه های جدید طرح هادی را به اتمام برسانند.

وی به موضوع مناطق حادثه دیده سیل در سالجاری اشاره کرد و افزود: تیم های کارشناسی از دانشگاه تهران، پژوهشکده سوانح طبیعی، مشاورین ذی صلاح را بکار گرفتیم تا تمام روستاهای مختلف کشور که بیش از ۱۵۰۰ روستا سانحه دیده اند را مورد بررسی قرار دادند.

شاملو با بیان اینکه تعدادی از روستاها جابجایی کلی و ۱۰۰روستا جابجایی موضوعی انجام گرفت، تصریح کرد: ۱۶۰هزار واحد جهت بازسازی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه اعتبار ۷۰هزار واحدابلاغ شده است و بتدریج تسهیلات پرداخت می شود افزود: تسهیلات مسکن روستایی۴۰میلیون تومان، مسکن شهری ۵۰میلیون تومان، ۱۰میلیون تومان وام بلاعوض روستایی و ۱۲میلیون تومان بلاعوض شهری، ۱۵میلیون تومان وام معیشتی و ۵میلیون بلاعوض برای مناطق سانحه دیده تخصیص داده خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.