تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 12:27
کد خبر : 41450

زائران حج تمتع گیلان دوم مرداد مشرف می‌شوند

زائران حج تمتع گیلان دوم مرداد مشرف می‌شوند

حسن فعال روز سه شنبه  افزود: این زائران در قالب چهار کاروان رشت، آستارا و تالش، آستانه و لاهیجان و لنگرود و رودسر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. وی اضافه کرد: زائران نخست به مدینه و پس از شش روز به سرزمین وحی تشرف می‌یابند و در مدت بیش از یک ماه اقامت در آنجا،

حسن فعال روز سه شنبه  افزود: این زائران در قالب چهار کاروان رشت، آستارا و تالش، آستانه و لاهیجان و لنگرود و رودسر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: زائران نخست به مدینه و پس از شش روز به سرزمین وحی تشرف می‌یابند و در مدت بیش از یک ماه اقامت در آنجا، فرایض حج تمتع را به انجام می‌رسانند.

وی با بیان اینکه مدت سفر زائران ۳۸ روز است، تصریح کرد: زائران ابتدا به مدینه منوره سپس به مکه معظمه اعزام می‌شوند و تاکنون زائرانی که ثبت نام شأن را انجام داده‌اند در حال فرا گیری اموزش های لازم در کاروان‌های خود هستند.

فعال با اشاره به اینکه امسال ۴۷۵ زائر گیلانی حج تمتع به سرزمین وحی تشرف می‌یابند، جوان‌ترین زائر امسال گیلان را ۱۶ ساله از شهر رشت و مسن‌ترین زائر این استان را ۸۵ ساله از آستانه اشرفیه اعلام کرد.

مدیر حج و زیارت گیلان در خاتمه به زائران توصیه کرد از همراه داشتن داروهای ممنوعه خودداری و برای اطلاع از اسامی داروهای مجاز و موارد بیشتر در این موضوع به مسئولان کاروان‌های خود مراجعه کنند.

نخستین گروه زائران ایرانی حج امسال، ۱۷ تیرماه به مدینه منوره مشرف شدند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.