تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 11:22
کد خبر : 41318

دو خبر از دانشگاه های گیلان

دو خبر از دانشگاه های گیلان

دانشگاه گیلان برای سومین سال متوالی در فهرست برترین های نظام های رتبه بندی بین المللی قرار گرفت.

گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان: احمد رضی رئیس این دانشگاه اظهار داشت: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد که بار دیگر دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه گیلان به ترتیب در رشته‌های عمران و مهندسی مکانیک در سال ۲۰۱۹ بین ۳۰۰ و ۴۰۰ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود که این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان بیان داشت: در رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۱۹ در ۵۴ رشته در قالب پنج حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (هشت رشته)، حوزه علوم زیستی (چهار رشته)، حوزه علوم پزشکی (شش رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در جمع ۳۵۱ دانشگاه برتر جوان دنیا نیز قرار گرفته، گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز فهرست سال ۲۰۱۹ دانشگاه‌های جوان دنیا با قدمت کمتر از ۵۰ سال را منتشر کرد، این پایگاه در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۵۰ دانشگاه جوان برتر را منتشر و در سال، ۲۰۱۹ این تعداد را به ۳۵۱ دانشگاه افزایش داده، در این سال نیز دانشگاه گیلان توانسته برای دومین سال متوالی نام خود را در فهرست نظام بین المللی تایمز قرار دهد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: بین ۳۵۱ دانشگاه برتر جوان دنیا که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ حضور دارند، سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های جوان و برتر دنیا ۱۳ دانشگاه بوده است.

امضا تفاهمنامه دانشگاه گیلان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان

تفاهمنامه دانشگاه گیلان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در چارچوب راهبرادهای چشم انداز برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران و با توجه به نقش آموزش و پژوهش در رشد و بالندگی فردی و گروهی به منظور گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی پژوهشی به امضا احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان رسید.‌

اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در جهت شناخت مشکلات موجود در منطقه و ارائه راهکارهای مؤثر تا مرحله تبیین و دانش فنی، برگزاری هم اندیشی ها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، همکاری مشترک در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی کاربردی در مقاطع مختلف در راستای نیازهای تحقیقاتی آن، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز، استفاده متقابل از کتابخانه ها و فیلم‌های عمومی، استفاده مشترک از امکانات کارگاهی، آزمایشگاهی و تجهیزات و استفاده مشترک از فضاهای آموزشی و ورزشی از اهداف امضا این تفاهمنامه عنوان شده است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.