تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 9:22
کد خبر : 41290

شمیم پرچم بارگاه حضرت معصومه (س) بندرانزلی را عطرآگین کرد

شمیم پرچم بارگاه حضرت معصومه (س) بندرانزلی را عطرآگین کرد

همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت و حضرت فاطمه معصومه (س)، خادمان حرم حضرت معصومه با سفر به بندرانزلی و همراه آوردن پرچم بارگاه ملکوتی آن بانوی عفیفه، فضای این شهر ساحلی را به شمیم خوش ایمان و توکل عطرآگین کردند.

جارستان:

بعداز ظهر یکشنبه شمیم خوش عطر بارگاه حضرت معصومه (س) خواهر مکرمه امام هشتم شیعیان با ورود پرچم بارگاه ایشان به بقعه بی بی حوریه بندرانزلی در این شهر ساحلی پیچید و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه و عاشق اهل بیت با حضور در بقعه بی بی حوریه پرچم متبرک را زیارت کردند.

حال و هوای خاصی در شهر پیچیده و فضای معنوی بر آن حاکم شده بود، برخی با برداشتن نمک متبرک آن حضرت نذر و نیازشان را با توسل به فاطمه کبری از خداوند منان طلب می کردند و برخی دیگر حتی به اندازه رساندن دست خود به پرچم مقدس بارگاه خواهر امام هشتم شیعیان نیاز خود را برطرف کرده و به زیارت در همین اندازه نیز قانع بودند.
پرچم سبز و مطهر بارگاه حضرت، بر دستان خادمان حرم و با همراهی مردم دوستدار اهل بیت (ع) در شهر ساحلی انزلی حرکت داده شد و چشم و دل عاشقان را از نور امید و توکل روشن کرد.

پیش از استقبال رسمی از پرچم متبرک بارگاه حضرت معصومه، خادمان این حرم با حضور بر مزار شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا در روستای طالب آباد به مقام شامخ شهیدان والامقام و حریم اهل بیت (ع) ادای احترام کردند.

پس از آن نیز خادمان بارگاه حضرت معصومه با حضور در خانه سبز اندیشان وطن در میان جمع ایتام این خانه حاضر شده و روح معنوی و جان تازه ای بر روح و جان یتیمان بخشیدند.

خادمان حرم حضرت معصومه با پرچم متبرک بارگاه خواهر امام هشتم شیعیان در محله سوسر غازیان حضور یافته و پس از استقبال قابل توجه از سوی اهالی این محله در مسجد سوسر حاضر شده و در مراسم میلاد حضرت معصومه (س) شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: زمانی که پرچمی به اهل بیت (ع) منسوب می شود شفا دهنده است.

وی افزود: این مراسم زینت بخش حضور افرادی است که خادم حضرت فاطمه معصومه (س) هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جایگاه ویژه ای دارند و اگر این پارچه ها منسوب به آنان می شوند، پس اززش دارند و شفای جسم و روح ماست.

حجت الاسلام اراکی با بیان اینکه هیچکس ناامید از خانه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر نمی گردد خاطر نشان کرد:. امید است دل همه شیعیان به واسطه دهه کرامت شاد و مفرح باشد.

پس از این مراسم نیز خادمان حرم فاطمه معصومه (س) در مسجد بالامحله روستای سنگاچین در غرب شهرستان بندرانزلی حضور یافتند.

شهرستان ساحلی بندرانزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.