تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398 - 20:43
کد خبر : 40404

رئیس سازمان اورژانس: بیش از ۴۰۰ نفر در سه ماه نخست امسال غرق شده اند

رئیس سازمان اورژانس: بیش از ۴۰۰ نفر در سه ماه نخست امسال غرق شده اند

رئیس سازمان اورژانس کشور از غرق شدن ۴۳۲ نفر از هموطنان در سه ماه نخست امسال در محیط های آبی کشور خبر داد. جارستان: پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در سالن همایش‌های دهکده ساحلی بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه ۱۶ درصد از غرق شدگان افراد

رئیس سازمان اورژانس کشور از غرق شدن ۴۳۲ نفر از هموطنان در سه ماه نخست امسال در محیط های آبی کشور خبر داد.

جارستان: پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در سالن همایش‌های دهکده ساحلی بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: متأسفانه ۱۶ درصد از غرق شدگان افراد غیرحرفه‌ای و ناآشنا با شنا بودند که در زمان امدادرسانی، جان خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه غرق شدگی دو دهم درصد از آمار مرگ و میر کشور را تشکیل می‌دهد افزود: متأسفانه ۹۳۵ نفر نیز در طول سال گذشته در محیط‌های آبی کشور غرق شدند که بیشترین تلفات در حوزه‌های آبی رودخانه‌ها، دریا و استخرهای کشاورزی بود.

کولیوند با اشاره به اینکه بیماران دارای مشکلات مغزی مانند صرع و تشنج نباید به تنهایی اقدام به شنا کنند، تصریح کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز، بهینه سازی خدمات و اصلاح زیرساخت‌ها در آن نقاط توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی و مسئول، تکمیل پوشش زمان امدادرسانی، فوریت‌های پزشکی و خدمات آمبولانس بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به کاهش غرق شدگی ها از سال ۹۲ تاکنون تاکید کرد: علاوه بر حضور امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از اقدام افراد غیرحرفه‌ای برای نجات غریق، باید با ایجاد امکانات رفاهی مناسب و متناسب با شرایط خانوادگی، تاکید بر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم برای حضور و استفاده از طرح‌های سالم سازی دریا تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غرق‌شدگی، اختلال تنفس در نتیجه غوطه‌ور شدن و ورود آب به مجاری تنفسی است که در صورت عدم نجات فوری منجر به اختلالات برگشت‌ناپذیر مغزی و مرگ می‌شود؛ بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی غرق‌شدگی دومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در دنیاست، همچنین بیش از نیمی از افراد مغروق کمتر از ۱۵ سال سن داشته که نشان‌دهنده در معرض خطر بودن این گروه سنی است. در شمال ایران نیز غرق‌شدگی بعد از حوادث ترافیکی شایع‌ترین علل مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی است، علاوه بر شنا در محل‌های غیرحفاظت شده، مرداب‌هایی بدون حفاظ، عدم آگاهی افراد جوان و خانواده‌های آنان، بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلبی و عروقی، تشنج به عنوان شایع‌ترین علت در معرض خطر بودن برای غرق شدگی در ایران به ویژه در مناطق روستایی محسوب می‌شود.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ ۹ شهرستان و ۵۶ روستای این استان نیز ساحلی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.