تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 19:48
کد خبر : 40056

در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح شد:وحید قبادی دانارئیس سازمان بهزیستی؛ گیلان شاگرد اول در سالمندی کشور است/وجودبیش از ۱۰۰خانوار دارای معلول و ۵۰۰۰ هزار معلول در گیلان

در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح شد:وحید  قبادی دانارئیس سازمان بهزیستی؛ گیلان شاگرد اول در سالمندی کشور است/وجودبیش از ۱۰۰خانوار دارای معلول و  ۵۰۰۰ هزار معلول در گیلان

جارستان: وحید  قبادی دانا در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان در سخنانی نیروهای بهزیستی را کارکنانی کم توقع توصیف کرد و گفت: آنچه که می باید بیش از همه تشکر کنم از کسانی است، فلسفه وجودی ما از آنهاست. رئیس سازمان بهزیستی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره موسس سازمان بهزیستی کشورافزود: قانون

جارستان: وحید  قبادی دانا در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی گیلان در سخنانی نیروهای بهزیستی را کارکنانی کم توقع توصیف کرد و گفت: آنچه که می باید بیش از همه تشکر کنم از کسانی است، فلسفه وجودی ما از آنهاست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره موسس سازمان بهزیستی کشورافزود: قانون های مربوط به بهزیستی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا چندان مشکل قانون ندارد اما بیشترین مشکل ما در نحوه اجرای قانون است.
قبادی بودجه قانونی و مصوب شده بهزیستی را بیش از ۱۰۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: هزینه صرف و برآورد شده  حدود  ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قبل از تحریم ها در کشور می باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور بودجه سازمان بهزیستی در سال ۹۷ را بیش از دوهزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در حالیکه بودجه تعریف شده در سال ۹۷ بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده اما با کمک و حمایت خیرین و همکاران خوب ما در سازمان تا امروز  توانسیم خدمتگزار معلولان باشیم.

او گفت: سازمان بهزیستی بایستی تسهیل گر ارائه خدمات به معلولان باشد امید است به جایی برسیم که زمان دسترسی خیرین به ارایه خدمت و مدجویان به امکانات و تسهیلات به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

قبادی با اشاره به وجود ۱۰۰خانوار دارای معلول و  ۵۰۰۰ هزار معلول در گیلان تصریح کرد: گیلان شاگرد اول در سالمندی کشور است ، با توجه به افزایش سن ازدواج و کاهش تمایل به فرزند اوری و روی اوری آنان   به تک فرزندی اگر سونامی سالمندی در کشور اتفاق افتاد گیلان بیشتر در معرض این خطر است.

او با تاکید بر اینکه بر وجود بیش از ۱۰۰ ضایعه نخاعی در گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین افراد ضایعه نخاعی در شهرستان  رودبار به دلیل زلزله سال ۶۹ و رودسر به دلیل تصادفات است.

یادآور شد:  اکثر این معلولیتها قابل پیشگیری است که با انجام چندین ازمایشها ژنتیکی قابل پیشگیری است.

معاون وزیر از فعالیت بیش از ۵۰۰ مهدکوک در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر اهمیتی که اکنون به دانشگاهها می دهیم به مهدکودکها داده میشد شاید بیشترین مشکلات و ناهنجاریها حل می گردید.

وی افزود:  شکل گیری تمرین تاب آوری، استعداد یابی خلاقیت و اعتماد به نفس از بدو تولد باید مد نظر قرار گیرد.

وحید قبادی با اشاره به سرکشی خود از کارتن خوابهای تهران تصریح کرد:  بسیاری از کارتن خوابهای کلانشهرها اذعان دارند که تاب اوری کامل در مقابل بروز مشکلات را نداشتند، بنابراین  تازمانی که موتور تولید آسیب و معلولیت به کار خود ادامه  دهد به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه توجه به فرد دارای معلولیت باید غایت هم و غم کارکنان بهزیستی  قرار گیرد، خاطرنشان کرد:  امید است در سازمان بهزیستی به زیستن را بیاموزیم و به جامعه هم انتقال دهیم.

لزوم حمایت و تکریم خانواده های مددجویان

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع خانواده بهزیستی و مدیران استان و شهرستانها بیان داشت: همانطور که می دانید سلامت جامعه مهم ترین شاخص اقتصادی و اجتماعی است.

زارع خاطرنشان کرد: هر مدیری که چشم اندازی برای برنامه کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت خود داشته باشد می تواند موفق باشد.

وی با تاکید بر رسالت مهم سازمان بهزیستی تصریح کرد: امروزخوشحالیم که سازمان بهزیستی کشور با رویکرد شناخت اسیبها وظایف و اتخاذ تصمیمات بر مبنا نگاه سیاسی و اجتماعی کوشش میکند که درتمامی حوزه ها به بهترین شکل ممکن عمل نماید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان یادآور شد: با پیچیده شدن اوضاع اجتماعی در جوامع ظرفیتهای جدیدی از جمله نهادهای مدنی و سازمانهای مردم نهاد تشکیل شده که در تداوم راه می تواند کمک حال سازمان باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و تکریم خانواده های مددجویان اذعان داشت:
ما در گیلان ۱۰۰ هزار خانواده تحت بهزیستی داریم تکریم ها این خاتواده ها حتما الطاف الهی را در پیش خواهد داشت.

حسین نحوی نژاد
پاکدستی ،صداقت و کارآمدی سه خط مشی سازمان بهزیستی گیلان

حسین نحوی نژاد با تاکید بر دوری کارکنان و مدیران بهزیستی از خانواده های خود بیان داشت: جامعه هدف ما در بسیاری از حوزه ها چون مسکن اشتغال و…. مشکل دارند،

مدیر کل بهزیستی مردم این استان و شهروندان رشت را لایق بهترینها دانست و خطاب به رسانه ها گفت: ۵درصد از مدیران ما اقازاده پرور هستند اما اکثر مدیران ما از قشر آسیب پذیر هستند و لذا از رسانه های استان تقاضا دارم با نقد منصفانه همراه مسئولان استان و کشور باشند.

وی سه خط مشی پاکدستی ،صداقت و کارآمدی را سرلوحه کاری خود در سازمان بهزیستی گیلان عنوان کرد و

افزود: در بهزیستی مدیر کل معنا ندارد و اگر مدیر ی خود را دارای منصب بداند ضربه خواهد خورد.لذا ضمن قدردانی از دکتر پارسی  امیداست من و همکارانم در بهزیستی گیلان با حرکت در سه خط مشی فوق روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

محمدرضا پارسی نیز در این مراسم  با گرامیداشت یاد و خاطره معمار انقلاب ،  شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در ارائه گزارش عملکرد خود گفت : اینجانب دارای  ۲۵ سال خدمت بوده که ۲۲ سال آن در حد مدیریت میانی سپری شد.

مدیر کل پیشین سازمان بهزیستی گیلان با قدردانی از همکاران خود در بهزیستی گیلان و سمن ها تصریح کرد: در طی ۴ سال خدمت در مدیریت سازمان بهزیستی موفق به اخذ دو نوبت تقدیرنامه از وزیر شده ایم.

وی افزود: سازمان بهزیستی گیلان سه نوبت تقدیرنامه از دست رئیس سازمان بهزیستی کشور در سالهای ۹۵ تا ۹۷ اخذ کرد.

پارسی توسعه پایگاههای اجتماعی،  واگذاری کودکان به بخش غیر دولتی، تحت پوشش دادن مبتلایان به ایدز ، راه اندازی سامانه تصمیم به طلاق، راه اندازی انجمن به اوتیسم و واگذاری فعالیتها به کانون و ….ازجمله فعالیت های سازمان بهزیستی در این ۴ سال عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.