تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 13:28
کد خبر : 397

نوشتن برخی آیات؛ مجازات تکمیلی قتل مادر

نوشتن برخی آیات؛ مجازات تکمیلی قتل مادر

جارستان- پسر معتادی که مادر پیرش را برای تأمین هزینه‌های مواد به قتل رسانده‌ است، با گذشت اولیای‌دم به ١٠ سال حبس، محکوم شد و قضات او را علاوه بر حبس به صد بار نوشتن از روی برخی آیات قرآن و دو حدیث که مربوط به نیکی به پدرومادر است، محکوم کردند. به گزارش روزنامه

جارستان- پسر معتادی که مادر پیرش را برای تأمین هزینه‌های مواد به قتل رسانده‌ است، با گذشت اولیای‌دم به ١٠ سال حبس، محکوم شد و قضات او را علاوه بر حبس به صد بار نوشتن از روی برخی آیات قرآن و دو حدیث که مربوط به نیکی به پدرومادر است، محکوم کردند.

به گزارش روزنامه شرق، متهم که جوانی ٣٠ساله است دو سال قبل در پی مشاجره با مادر ٧٠ساله‌اش بر سر پول مواد، با او درگیر شده و سپس او را داخل کمد قرار داده‌ بود که همین هم باعث مرگ مادر شده‌ بود. او بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد اما گفت قصدی برای کشتن مادرش نداشت و فقط می‌خواست کاری کند که مادرش با او دعوا نکند.

خواهر متهم که تنها ولی‌دم بود از قصاص برادرش گذشت کرد، اما گفت از او دیه می‌خواهد هیأت قضات شعبه دوم دادگاه کیفری نیز متهم را به ١٠ سال حبس، پرداخت دیه و صد بار نوشتن از روی ترجمه فارسی آیات ٢٣ و ٢۴ سوره اسراء که مربوط به تکریم پدرومادر است، محکوم کردند. متهم همچنین باید صد بار از روی حدیث پیامبر (ص) که فرمودند:‌ «نسبت به پدرومادر خود نیکوکار باش تا پاداش تو بهشت باشد ولی اگر عاق آنها شوی جهنمی خواهی بود»، بنویسد.

همچنین متهم به صد بار نوشتن از روی حدیث امام‌صادق(ع) که می‌فرمایند: «کیفر سه گناه به قیامت نمی‌ماند و گناهکار در همین دنیا مجازات می‌شود؛ عاق پدرومادر، ظلم و تجاوز به مردم و ناسپاسی در مقابل احسان و نیکی»، محکوم شد. او در پایان باید آنچه را از این آیات و احادیث یاد گرفته برای دادگاه در سه صفحه توضیح دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.