تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 11:04
کد خبر : 39104

آغاز برداشت آلوئه ورا در گیلان

آغاز برداشت آلوئه ورا در گیلان

برداشت گیاه آلوئه ورا از نزدیک به شش هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان آغاز شد. جارستان :مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام این خبر، پیش بینی کرد که امسال یک هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.منوچهر پارسافر افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و

برداشت گیاه آلوئه ورا از نزدیک به شش هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان آغاز شد.

جارستان :مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام این خبر، پیش بینی کرد که امسال یک هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.
منوچهر پارسافر افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا، ۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
وی با بیان اینکه امسال سومین سال است که آلوئه ورا در شرایط گلخانه‌ای در گیلان کشت می‌شود، گفت: به ازای هر هکتار ۲۴۰ تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بوته آلوئه ورا همانند بوته‌های چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند طی سال، سه بار برگ این گیاه را برداشت کنند.
پارسافر گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.
وی با اعلام اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان استان کاشته شده ، افزود: شهرستان فومن با داشتن بیش از دو هکتار بیشترین سطح زیرکشت این گیاه را دارد.
عمر گیاه آلوئه ورا سه سال است و از طریق پا جوش تکثیر پیدا می‌کند.
گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.
اگرچه این گیاه با مناطق گرم و مرطوب سازگاری است، اما در مناطق مختلف ایران کشت می‌شود؛ آلوئه ورا جزو گیاهان پایا، خشکیزی و آبدار محسوب می ‌شود و برگ‌ های آن مثلثی شکل، رنگ سبز، حالت آبدار و لبه ‌های دندانه ‌دار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.