تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 22:38
کد خبر : 38051

درجلسه غیرعلنی شورا ۵نامزدتصدی شهرداری وواجدالشرایط قانونی، برای دورنهایی انتخاب شهرداررشت برگزیده شدند.

درجلسه غیرعلنی شورا ۵نامزدتصدی شهرداری وواجدالشرایط قانونی، برای دورنهایی انتخاب شهرداررشت برگزیده شدند.

هشتاد و هشتمین جلسه شورای کلانشهر رشت در محل جدید شورا در شهرداری سابق با حضور تمام اعضای شورای شهر رشت آغاز شد.درجلسه غیرعلنی شورا ۵نامزدتصدی شهرداری وواجدالشرایط قانونی،برای دورنهایی انتخاب شهرداررشت برگزیده شدند.از قرار اطلاع سیروس شفقی فرماندار سابق رشت و کرج ،فرامرز جمشیدپور معاون شهرداری رشت،بهزاد افشار از مدیران معزول وزارت کشور،ناصر حاج

هشتاد و هشتمین جلسه شورای کلانشهر رشت در محل جدید شورا در شهرداری سابق با حضور تمام اعضای شورای شهر رشت آغاز شد.درجلسه غیرعلنی شورا ۵نامزدتصدی شهرداری وواجدالشرایط قانونی،برای دورنهایی انتخاب شهرداررشت برگزیده شدند.از قرار اطلاع سیروس شفقی فرماندار سابق رشت و کرج ،فرامرز جمشیدپور معاون شهرداری رشت،بهزاد افشار از مدیران معزول وزارت کشور،ناصر حاج محمدی شهردارسابق شاهرود ورامسر و رحیم شوقی معاون عمرانی منطقه آزاد موفق به حضور در مرحله بعد گردیدند.

جارستان -شورا/ اختصاصی :هشتاد و هشتمین جلسه شورای کلانشهر رشت در محل جدید شورا در شهرداری سابق با حضور تمام اعضای شورای شهر رشت آغاز شد.

در ابتدا فاطمه شیرزاد به عنوان منشی جلسه ضمن اعلام دستورات جلسه خواستار برنامه ریزی و عمل ویژه در خصوص رونق تولید از سوی مسئولین شد. وی سپس فرازی از وصیت نامه ی شهید والا مقام محمد جواد گرانقدر را قرائت کرد.

رسولی به عنوان رئیس جلسه ضمن عرض خسته نباشید با اصحاب رسانه و کادر اداری شورای کلانشهر رشت، ایام و همچنین روز جوان را تبریک گفت. وی ادامه داد: هر جا از حضور جوانان استفاده شد اتفاق بسیار خوبی به نمایش گذاشت از جنگ تحمیلی تا عرصه های علم و فناوری.

وی افرود: متاسفانه در جمعه گذشته اتفاق ناخوشایندی در شهر افتاد و آن تخریب خانه پدری یکی از مفاخر گیلان بود و شورا هم نتوانست مانع از این اتفاق شود.

رسولی با بیان اینکه شورای کلانشهر رشت در دو مرحله با ۱۱ رای تصمیم خود را برای خرید این خانه اعلام کرد و حتی در شهرداری هم برای این مورد بودجه تصویب شد، تصریح کرد: اما صاحب ملک از فروش امتناع کرد. حالا با این اتفاقی که افتاده آیندگان از مسببان این حادثه به نیکی یاد نخواهند کرد.

حاجی پور به عنوان ناطق امروز شورا گفت: خوشحالم استان گیلان به عنوان استان معین لرستان انتخاب شده است و حاضر هستم باز هم در این استان برای خدمت رسانی و کمک حاضر شوم اما به شرط اینکه نگویند بنشینید شهردارتان را انتخاب کنید!

وی افزود: ما ۳ بار شهردار انتخاب کردیم. در هر ۳ انتخاب با تمامی نهادها و ادارات مسئول مشورت کردیم و نظر مثبت آنها را گرفتیم، سپس نسبت با اعلام فرد منتخب اقدام کردیم. آقای وزارت کشور مستندات خود را برای رد این سه شهردار منتخب اعلام کنید! چرا در هر جای شهر هر مشکلی پیش می آید شورا و شهرداری مقصر است؟ همکاران من و مسئولان شهرداری با همکاری هم تا آنجایی که می توانستیم مطالبات پیمانکاران را تا حدودی پرداخت کردیم. حق و حقوق کارمندان و پیمانکاران را در حدود ۴۰ میلیارد پرداخت کردیم.

حاجی پور ادامه داد: در رسانه ملی هرچه را که به زبانشان می آیند می گویند که بنده حتی نمی توانم آن سخنان را به زبان بیاورم. برای ۴ عدد رای به ناحق هر چیزی می گویند. سرکار خانم شیرزاد از شما به عنوان سخنگوی شورا انتظار داریم که جواب این افراد را بدهید.

حاجی پور با بیان اینکه ما تبصره ۳ را تصویب کردیم و در این تبصره قرار بود از بعضی مشترکین مقدار بیشتری پول گرفته شود و خرج تصفیه خانه شود، تصریح کرد: اما امروز شاهد آن هستیم که همه در حال پرداخت آن مبلغ هستند و پول آب مردم سه برابر شده ولی از خرج کرد آن پول هیچ اطلاعی در دسترس نیست! از شورا خواهشمندم با نامه ای خواهان تعیین تکلیف این موضوع باشند در غیر اینصورت با ۸ رای آماده ابطال این تبصره هستیم.

پس از اظهارات حاجی پور، شورا وارد دستور شد و دو فوریت و اصل لایحه کمک ۵۰ میلیون تومانی به استان های سیل زده تصویب شد. همچنین یک فوریت لایحه واگذاری عرصه جهت نسب دکل های مخابراتی تصویب به تصویب نرسید. اصلاح بودجه سازمان حمل و نقل و بار مسافر و آتش نشانی رشت به تصویب رسید.

در ادامه ذاکری، دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: هر اتفاقی در شهر رشت می افتد مقصر شورا و شهرداری رشت نیست! بنده از هیات دولت درخواست میکنم که دوره هایی برای ویزیت پزشکان از مسولیین داشته باشند تا یک مسئول در ۲۴ ساعت دو مصاحبه ضد و نقیض نکند!

وی اذعان داشت: به نظر می رسد دوستان در وزارت کشور اهداف دیگری را دنبال می کنند و باید به نمایندگان این شهر خرده گرفت که وزارت کشور هرچه می خواد با این شهر می کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.