تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آبان 1397 - 12:07
کد خبر : 36775

بیانیه تعدادی از کاندیداهای لیست امید انتخابات دوره پنجم شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار

بیانیه تعدادی از کاندیداهای لیست امید انتخابات دوره پنجم شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار

گرچه مطابق قانون شورای شهر وظایف متنوعی در رابطه با موم مسایل عمرانی ، اجتماعی و … شهر برعهده دارند اما انتخاب شهرداربی تردید مهمترین وظیفه ای است که بر عهده اعضای شورای هر شهری نهاده شده است . انتخاب شهردار شایسته می تواند حرکت شهر در مسیر توسعه را تضمین نماید و البته انتخاب

گرچه مطابق قانون شورای شهر وظایف متنوعی در رابطه با موم مسایل عمرانی ، اجتماعی و … شهر برعهده دارند اما انتخاب شهرداربی تردید مهمترین وظیفه ای است که بر عهده اعضای شورای هر شهری نهاده شده است .
انتخاب شهردار شایسته می تواند حرکت شهر در مسیر توسعه را تضمین نماید و البته انتخاب شهرداری ضعیف می تواند منجر به از دست رفتن فرصتها و درجا زدن و بلکه پس رفت و سقوط شهر در مقایسه با دیگر شهرهای هم مقیاس گردد .
طبعا توسعه نیافتگی و عقب ماندگی شهر مرکزی هر استان منجر به عقب ماندگی و توسعه نیافتگی آن استان خواهد شد و از این روست که انتخاب شهردار برای شهر رشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
شوربختانه پس از اجرای قانون شوراهای شهر و روستا و اکنون که به بیست سالگی این نهاد چیزی نمانده ، شهر و شهروندان رشت خاطره خوشی از انتخاب شهردار ندارند.
در این دوره نزدیک به بیست ساله ، متوسط حضور شهرداران و سرپرستان شهرداری بر مسند شهرداری کمتر از یک سال بوده که همین شاخص به تنهایی بیانگر وضع نامناسب شهر و البته قصور شوراها در انتخاب و حمایت از یک شهردار شایسته است .

در شورای پنجم نیز گرچه در ظاهر آقای نصرتی با یازده رای کامل شورا انتخاب شد اما ایشان نیز کمتر از یک سال در شهرداری دوام آورده و استعفا نمود که علت این اتفاق اگرچه مهم است و باید واکاوی شود اما موضوع این بیانیه نیست .
اینجانبان امضا کنندگان ذیل این بیانیه به عنوان جمعی از اعضای لیست امید در انتخابات شورای پنجم شهر رشت ، در این مرحله که فرصتی مجدد برای انتخاب شهردار فراهم آمده بر خود لازم دانستیم بدون توجه به شایعات ، مشفقانه و صمیمانه نکاتی را با دیگر اعضای لیست امید که با اعتماد شهروندان رشت فرصت حضور در شورا را یافتند مطرح نماییم .
از دوستان خود می خواهیم که شعارهای مشترک در زمان کارزار انتخابات را فراموش ننمایند که مهمترین آنها رعایت مصالح شهر و منافع عموم شهروندان بود .
در این راستا از دوستان همفکر خود در شورا تقاضا داریم در انتخاب شهردار که مهمترین تصمیم آن بوده و در خصوص شهر رشت بطور ویژه و به دلایل پیش گفته از اهمیت بالایی برخوردار است اصل شایسته سالاری که یکی از اصول اساسی انتخاب یک مسئول در هر جامعه در مسیر توسعه است را ملاک و مبنای خود قرار داده و از فرصت باقیمانده برای برگرداندن شانس توسعه و رهایی از رخوت و رکود فعلی به رشت اقدام نمایند .
بدون شک از آنجا که فعالیت شهرداری یک فعالیت اجرایی است داشتن تحصیلات بالای مرتبط با موضوع کافی نبوده و فرد منتخب باید پیش از این در مجموعه هایی هم سطح و مشابه مدیریت کرده باشد .
از آنجا که شهرداری بخش های متفاوت و متنوعی از مسائل عمرانی ، مسکن ، زیست محیطی ، اجتماعی و … را در بر می گیرد لازم است فردی انتخاب شود که حداقل در چند بخش از مجموعه بخش ها اشراف کامل به موضوع داشته باشد.
فردی شایسته است که تجربه مدیریت پروژه های بزرگ ملی را دارا بوده و قادر به رایزنی در وزارت خانه ها در جهت اخذ امتیاز برای شهر باشد .
به فردی می توان امید بست که سابقه همکاری با سرمایه گذاران ، مهندسین مشاور و پبمانکاران قدر را داشته و با قواعد و قوانین نظام فنی و اجرایی کشور آشنا باشد.
با توجه به وضع اقتصادی کلی مملکت و لزوم دقت در برنامه ریزی مالی ، فردی شایسته است که علاوه بر داشتن تجربه در پروژه های دارای برنامه مدون و بودجه بندی شده به پاکدستی شهره بوده و پیشتر در این خصوص امتحان پس داده باشد .
انتخاب فردی با چنین شاخصه هایی در بین هفت فرد مطرح شده که در صحن برنامه ارائه نموده اند نیز امکان پذیر است .
برای شما سربلندی در این آزمون بزرگ و برای رشت و شهروندان رشت روزهای خوش آرزو داریم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.