تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 3:10
کد خبر : 3588

زوایای جدید از «شوق» احمدی نژاد برای رابطه با آمریکا / مردی که در سکوت اصولگرایان حامی او، مدام به کاخ سفید نامه می نوشت و «تحویل» گرفته نمی شد

زوایای جدید از «شوق» احمدی نژاد برای رابطه با آمریکا / مردی که در سکوت اصولگرایان حامی او، مدام به کاخ سفید نامه می نوشت و «تحویل» گرفته نمی شد

جارستان-«او همچنان دلباخته ی رابطه با آمریکاست»، این جمله‌ای بود که در مقاله « آنچه در نامه احمدی نژاد به اوباما دیده نشد» یک ماه پیش منتشر شد و با واکنش‌های عصبی هواداران احمدی‌نژاد نسبت به «انتخاب» روبه‌رو شده بود. حالا هر روز که می گذرد، شواهد بیشتری نسبت به این «اشتیاق» دیده می شود.

جارستان-«او همچنان دلباخته ی رابطه با آمریکاست»، این جمله‌ای بود که در مقاله « آنچه در نامه احمدی نژاد به اوباما دیده نشد» یک ماه پیش منتشر شد و با واکنش‌های عصبی هواداران احمدی‌نژاد نسبت به «انتخاب» روبه‌رو شده بود. حالا هر روز که می گذرد، شواهد بیشتری نسبت به این «اشتیاق» دیده می شود. شواهدی که نشان می‌دهد در پشت آن همه «ژست های ضد آمریکایی قلبی آکنده از شیفتگی رابطه با آمریکا پنهان شده بود».
 داوود حشمتی: «او همچنان دلباخته ی رابطه با آمریکاست»، این جمله‌ای بود که در مقاله « آنچه در نامه احمدی نژاد به اوباما دیده نشد» یک ماه پیش منتشر شد و با واکنش‌های عصبی هواداران احمدی‌نژاد نسبت به «انتخاب» روبه‌رو شده بود. حالا هر روز که می گذرد، شواهد بیشتری نسبت به این «اشتیاق» دیده می شود. شواهدی که نشان می‌دهد در پشت آن همه «ژست های ضد آمریکایی قلبی آکنده از شیفتگی رابطه با آمریکا پنهان شده بود».
حالا حتی حسین شریعتمداری هم به زبان آمده است. او فاش می‌کند که به احمدی‌نژاد توضیح دادند که علت اینکه «آمریکا او را تحویل نمی‌گرفت» چه بود.
یک ماه پیش انتخاب در تحلیلی از نامه احمدی‌نژاد به اوباما نوشت: مهمترین بخش نامه احمدی‌نژاد به اوباما جایی است که از بین کلمات، «میل» و «علاقه شدید» او برای برقراری رابطه با آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری  و حال حاضر را می‌توان مشاهده کرد. او از عدم «اصلاح روابط ایران و آمریکا» اظهار «تاسف» می‌کند و می‌نویسد: «این تعهدات صریح جناب عالی از جمله اعلام علنی و همچنین کتبی شما برای اصلاح روابط با ملت ایران و جبران حدود شصت سال اجحافات و مظالم رفته توسط دولتهای متعدد آمریکا علیه ملت ایران ، متاسفانه به هر دلیل، جامه عمل نپوشید و همان سیاست ها و روند خصمانه گذشته کمابیش به شکل دیگری ادامه پیدا کرد.»
گذشته از تحلیل محتوای نامه احمدی‌نژاد به اوباما که حتی رگه‌هایی از سوءاستفاده از قدرت خارجی در انتخابات آینده در آن به چشم می‌خورد، اظهارات محمدجواد لاریجانی نیز در ماه گذشته منتشر شد. او گفته بود: « احمدی‌نژاد پیشنهاد داشت همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یکجا بدهیم و خودش هم با اوباما مذاکره و مسئله را حل کند!». این اظهارات نیز به مذاق نزدیکان احمدی‌نژاد اصلا خوش نیامد و دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضائیه را در کانال‌ها و سایت‌های خود به نقد کشیدند. اما حالا با یک اعتراف دیگر روبه‌رو هستیم.
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان یک قدم جلوتر رفته و اعتراف می کند که احمدی نژاد از سوی آمریکا تحقیر شده و پاسخش داده نمی شد. شریعتمداری در دیدار با اعضای شورای مرکزی و تیم رسانه‌ای دفتر تحکیم وحدت ضمن تایید صحبت های محمد جواد لاریجانی گفته: «احمدی نژاد هم دنبال رابطه با امریکا بود. ما به احمدی نژاد گفتیم که می‌دانید چرا آمریکا تحویلت نگرفت؟ چون می‌دانند که تصمیم در مورد رابطه با آمریکا با تو نیست.»
معنای این حرف این است که آمریکایی‌ها با وجود «شوق» احمدی‌نژاد به برقراری رابطه با آمریکا، اما با او اهانت آمیز برخورد کرده و حتی او را «تحویل» نمی‌گرفتند. رفتار احمدی‌نژاد در سکوت اصولگرایان حامی وی و در بی‌خبر قراردادن مردم، موجب متزلزل شدن پایه‌های عزت کشور بود. تصور اینکه او به آمریکا برای برقراری رابطه «التماس» می‌کرد، اما درعین حال (به تعبیر شریعتمداری) «تحویل» گرفته نمیشد، نشان می‌دهد که تا چه اندازه باید تاسف خورد از رفتارهای کسانی که ادعای مبارزه با استبکار دارند اما در خفا رفتاری ذلت بار را در پیش می‌گرفتند
انتخاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.