تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 22:09
کد خبر : 33871

رشد ۸۴ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان

رشد ۸۴ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از رشد ۸۴ درصدی صادرات غیر نفتی و ۳۳ درصدی واردات به لحاظ ارزش دلاری از گمرکات گیلان خبر داد.

یوسفی‌نژاد گفت: در دوماهه ابتدای سال ۹۷ معادل ۱۶۹ هزار و ۱۰۵تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون ۴۸۴ هزار و ۴۱۲ دلارکالا شامل انواع محصولات معدنی، نباتی، سبزیجات، میوه، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی (بیسکویت، کلوچه، رب، نوشیدنی و …)، محصولات نساجی و مصنوعات پلاستیکی به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۳۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد که در این میان گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان افزود: در همین مدت  ۲۶۳هزار و ۸۴۸ تن کالا به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۷۹۴ دلار شامل انواع آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن،چوب و تخته، انواع غلات و سایر محصولات شیمیایی و … از کشور روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ترکیه و…. به استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۳۳ درصد افزایش را نشان میدهد.

وی ادامه داد: ۳۵ هزارو  ۶۳۵ تن کالا به ارزش۴۹ میلیون و ۲۲۵ هزارو  ۳۶۹ دلار از مرزهای استان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۲۶درصد افزایش را نشان میدهد که از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و … ترانزیت انجام گرفته است.

یوسفی‌نژاد خاطرنشان کرد: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد .

ناظر گمرکات گیلان افزود: در یک ماه نخست امسال ۹۲ هزار و ۱۵۶ نفر به کشور وارد و ۸۰ هزار و ۶۹۷ نفر از کشور خارج شده اند. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و ۲۹ درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان میدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.