تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 20:24
کد خبر : 32499

استفاده سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر از نوار ساحلی گیلان

استفاده سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر از نوار ساحلی گیلان

فرماندار انزلی، با بیان اینکه سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از هموطنان و شهروندان ما از نوار ساحلی استفاده می کنند، گفت: در استان با سه نوع ساحل اعم از طرح های سالم سازی، نقاط خطرآفرین و سواحل مراکز نظامی و اداری مواجه هستیم.

منطقه گیلان، مهندس میرشمس مومنی زاده در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موهبت هایی که خدا به استان های شمالی به ویژه گیلان بخشیده، جاذبه های طبیعی گردشگری و دریایی است.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از هموطنان و شهروندان ما از نوار ساحلی استفاده می کنند،گفت:در استان با سه نوع ساحل اعم از طرح های سالم سازی، نقاط خطرآفرین و سواحل مراکز نظامی و اداری مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان انزلی ادامه داد:نقاط خطرآفرین و حادثه خیز طرح سالم سازی ندارند، اما عموما مورد استفاده مردم قرار می گیرند و لذا ناچاریم نقاط هدف را مدیریت کنیم.

این مقام مسئول، ساماندهی سواحل را یکی از ماموریت های مهم فرمانداران شهرستان های ساحلی طی ماه ها آینده دانست و افزود: تامین امنیت سواحل برای مسافران و گردشگران، تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی در سواحل، ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه و ارائه خدمات رفاهی لازم به مسافران و گردشگران در نوار ساحلی از جمله اهداف ستاد ساماندهی سواحل است.

مومنی زاده، با اشاره به نقش مهم صداوسیما در فرهنگ سازی استفاده از سواحل،خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صداوسیما در جهت آموزش عمومی در راستای لزوم رعایت هنجارهای فرهنگی و ارزشی و مسائل ایمنی و مراجعه به طرح های سالم سازی و خودداری از شنا کردن در نقاط حادثه خیز استفاده کنیم، زیرا رسانه ملی اثرگذاری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی در حوزه تبلیغات محیطی با مشکل اعتبار مواجه هستند، اضافه کرد:همیاران پلیس و ناجیان غریق را باید به موقع مستقر و حق الزحمه آنان را پرداخت کنیم.بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از سال گذشته به ناجیان غریق بدهکاری داریم.

فرماندار انزلی، با اشاره به فعال بودن طرح های سالم سازی در تعطیلات نوروز، گفت: در مجموع ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی داریم که ۲۰ کیلومتر آن در اختیار مراکز نظامی و اداری است. همچنین طرح های سالم سازی در ۲ کیلومتر اجرایی شده که ۱۷ کیلومتر روستایی و ۸ کیلومتر شهری است.

وی عنوان کرد: قرار بر این شده که طرح های شهری به شهرداری ها و طرح های روستایی به دهیاری ها و بخشداری ها واگذار شود.

مومنی زاده، با بیان اینکه سال ۹۴ با وجود پرداخت ۵۴۵ میلیون تومان حق الزحمه ناجیان غریق، ۲۷ نفر غریق در انزلی داشتیم، اظهار کرد: این موضوع حساسیت وزارت کشور را به دنبال داشت لذا سال ۹۵ با همکاری بخش خصوصی طرح های سالم سازی را اجرا کردیم که در نتیجه غریق های ما به ۶ نفر کاهش یافت و ۳۴۰ میلیون تومان حق الزحمه پرداخت کردیم. سال گذشته نیز ۵ نفر غریق داشتیم که هنوز حق الزحمه ها پرداخت نشده است.همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای ناجیان و استفاده از تبلیغات محیطی طرح های سالم سازی نیز جزو الزامات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.