تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1395 - 4:46
کد خبر : 3216

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی گیلان: شهرک تعاون در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی گیلان: شهرک تعاون در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی دارای توانمندی‌های فراوانی است گفت: در منطقه آزاد انزلی شهرک تعاون ایجاد می‌کنیم. جارستان-محمود ایزددوست صبح امروز در یک نشست خبری در رشت با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش صادرات دارند اظهار داشت: تعاون نقش بسیار تاثیرگذاری

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی دارای توانمندی‌های فراوانی است گفت: در منطقه آزاد انزلی شهرک تعاون ایجاد می‌کنیم.

جارستان-محمود ایزددوست صبح امروز در یک نشست خبری در رشت با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش صادرات دارند اظهار داشت: تعاون نقش بسیار تاثیرگذاری در بخش صادرات دارد و با توجه به فعالیت تعاونی‌ها در استان، به‌طور قطع شاهد صادرات بیشتری در استان خواهیم بود.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان تعاونی‌های فعالی در بخش صادرات دارد تصریح کرد: ۴۰ تعاونی در سطح استان دارای بِرند هستند و در امر صادرات محصولات مختلف تلاش بسیاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه براساس اصل ۴۴ قانون اساسی برای کاهش تصدی‌گری دولتی ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور باید در بخش تعاون باشد افزود: این درصد جز تعهدات تعاون در استان است که به‌دلیل موانع موجود، این آمار در استان زیر ۵ درصد بوده است.

ایزددوست مطرح کرد: وزارتخانه، تشکیل تعاونی‌های جدید بر محور استفاده از سرمایه‌های خرد مردم و با مدیریت مردم در قالب شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها و همچنین شرکت‌های دانش بنیان به‌صورت سهامی عام را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه اکثر تعاونی‌ها در سطح استان متشکل از ۷ نفر و تکیه گاه مالی آنها در گذشته بانک‌ها بوده است خاطرنشان کرد: چنانچه نوسان مالی در کشور اتفاق می‌افتاد تعاونی‌ها نیز دچار آسیب می‌شدند.

ایزددوست با اشاره به اینکه آسیب شناسی در تعاونی‌های گذشته انجام شد مطرح کرد: تعاونی‌هایی با مدیریت مردم و جمع آوری سرمایه خُرد مردم در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه قرار است در هر شهرستان یک تعاونی و در ۱۶ شهرستان ۱۶ تعاونی احداث کنیم افزود: تشکیل این تعاونی‌ها در ۵ شهرستان استان گیلان به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها در شهرستان‌های رشت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان و سیاهکل شروع به کار کرده و در برخی از شهرها نیز شاهد پیشرفت خوبی هستیم افزود: از مشخصه‌های بارز و تفاوت این تعاونی با سایر تعاونی‌ها در این است که مصوبه هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی را دارا است.

ایزددوست با تاکید بر اینکه بعد از راه اندازی تعاونی‌ها دستگاه‌های دولتی می‌توانند بدون تشریفات همه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را به تناسب توانایی تعاونی‌ها به آنها واگذار کنند گفت: برای تشکیل تعاونی‌ها می بایست نیم درصد از جمعیت آن شهرستان با حداقل سرمایه ۳۰۰ میلیون تومان شروع به کار کند.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه تشکیل این تعاونی‌ها نیاز به فرهنگ سازی و آشنایی مردم با این نوع تعاونی ها دارد مطرح کرد: همه درآمدهای حاصل از تعاونی‌ها می‌بایست در رشد و تعالی شهرستان‌ها هزینه شوند و به‌طور قطع مشکلات اشتغال نیز تا حدودی حل می‌شود.

ایزددوست با اشاره به اینکه نخستین بار در سطح کشور تفاهم نامه بسیار خوبی بین تعاون و منطقه آزاد در بندرانزلی منعقد کردیم افزود: منطقه آزاد دارای توانمندی‌های فراوانی است و برای نخستین بار در سطح کشور در منطقه آزاد شهرک تعاون ایجاد می‌کنیم.

مدیرکل کار, تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان  اینکه برای نخستین بار نمایندگی اتاق تعاون در منطقه آزاد تشکیل شد خاطرنشان کرد: هدف تعاون بر این است تا با استفاده کردن از امکانات منطقه آزاد بندرانزلی بتوانیم نمایشگاه‌های داخلی و برون مرزی برای تعاونی‌ها برگزار کنیم.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.