تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 15:35
کد خبر : 3054

غار خون فوشه در جنوب غربی روستای فوشه فومن

غار خون فوشه در جنوب غربی روستای فوشه فومن

این غار از نوع غارهای ریزشی است و در جنوب غربی روستای فوشه فومن واقع شده است جارستان- این غار همانند غار های دیگر در سراسر کشورمان از اهمیت تاریخی و زمین شناسی برخوردار است طول غار ۳۰۰ متر و عمق آن ۳۰ متر می‌باشد. این غار دارای ۴ دهانه است و در ارتفاع ۹۳۰

این غار از نوع غارهای ریزشی است و در جنوب غربی روستای فوشه فومن واقع شده است


جارستان- این غار همانند غار های دیگر در سراسر کشورمان از اهمیت تاریخی و زمین شناسی برخوردار است طول غار ۳۰۰ متر و عمق آن ۳۰ متر می‌باشد. این غار دارای ۴ دهانه است و در ارتفاع ۹۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است.
در ابتدای ورودی غار، یک شیب ملایم به سمت داخل غار وجود دارد که در این مسیر آثار هوازدگی فیزیکی و شیمیایی شامل خرد شدن سنگ‌ها و رنگ خاک قرمز به خوبی دیده می‌شود و بعد از ۱۰ متر یک سنگ تخریبی در مدخل ورودی قرار گرفته که بایستی تا طول یک متر به صورت سینه‌خیز وارد غار شد.
برای دست یافتن به این غار باید مسیری در حدود ۴ ساعت را کوهپیمایی کنید.
این مسیر به قدری زیبا و سرسبز است که از دیدن آن نهایت لذت را می برید. تا رسیدن به غار می توانید در فضاهای زیبایی که در مسیر از آنها عبور می کنید اتراق کنید و ضمن استراحت از جاذبه های بکر طبیعی نهایت لذت را ببریددر داخل غار چند دالان بزرگ در جهات مختلف وجود دارد که هر کدام به قسمت‌های دیگر دالان ارتباط دارد و دارای طول و عمق متفاوت می‌باشند. در برخی قسمت‌های غار سفال‌های شکسته و خفاش نیز دیده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.