تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1396 - 11:53
کد خبر : 26975

نخستین نشست کتاب خوان مدیران استانی

نخستین نشست کتاب خوان مدیران استانی

این نشست که به مناسبت روز کتابخوانی در سالن اجتماعات برنامه و بودجه گیلان در رشت برگزار شد، دکتر کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، دکتر فاضلی مدیرکل ارشاد، اسماعیل پور فرماندار فومن، علیرضا طاهری مدیر شعب بانک کشاورزی، جمعی از مدیران اجرایی، هنرمندان و خبرنگاران گیلان حضور داشتند. در ادامه این جلسه تعدادی از حاضران با اشاره به یک کتاب در مورد آن توضیحاتی دادند.

دکتر هادی نوری با بیان اینکه استاندار گیلان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل ارشاد گیلان که از افراد برجسته و اهل مطالعه هستند، اظهار کرد: با کمک فرمانداران و دیگر مسولان باید تناسب میان سرانه فضای مطالعه با سرانه مطالعه را برابر کنیم.

به گزارش خزر، عصر امروز نخستین نشست مدیران کتابخوان استان گیلان به همت نهاد کتابخانه های عمومی استان در سالن همایش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد. در این نشست دکتر هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، گفت: سرانه کتابخوانی در گیلان مناسب و جز استانهای پیشرو و رده بالای کشور است.

وی افزود: متاسفانه سرانه فضای مطالعه در گیلان مناسب نیست و در این بخش با کمبود مواجه هستیم.

دکتر نوری با بیان اینکه استاندار گیلان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل ارشاد گیلان که از افراد برجسته و اهل مطالعه هستند، اظهار کرد: با کمک فرمانداران و دیگر مسولان باید تناسب میان سرانه فضای مطالعه با سرانه مطالعه را برابر کنیم.

وی ادامه داد: ما گیلانیان باید واقف باشیم که سرزمین ما نخستین ساکنان فلات ایران هستند. سکونت غاری در رودبار به ۲۳۰ هزار سال می رسد که انسانها در آن می زیسته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در مورد اهداف این نشست گفت: ما دو هدف را در این نشست دنبال میکنیم که اولین هدف ما در بخش کتاب خوانی است تا زیرساخت روانی و فضای فرهنگی لازم را برای کتاب خواندن فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خواندن کتاب با دستور و بخشنامه محقق نخواهد شد بلکه کتابخوانی یک فرایند اجتماعی است.

دکتر نوری تصریح کرد: دومین هدف این نشست نیز کتابخوانی ویژه مدیران استان است، البته مدیران به این دلیل که مردم به آنان مراجعه می کنند و جایگاه ویژه ای که دارند، انتخاب شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه گفت: اگر اقشار مختلف مردم ببینند مدیران اهل کتاب و بینش هستند این نگاه به زیرمجموعه مدیران و اقشار مختلف مردم نیز رسوخ می کند.

در این نشست که به مناسبت روز کتابخوانی در سالن اجتماعات برنامه و بودجه گیلان در رشت برگزار شد، دکتر کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، دکتر فاضلی مدیرکل ارشاد، اسماعیل پور فرماندار فومن، علیرضا طاهری مدیر شعب بانک کشاورزی، جمعی از مدیران اجرایی، هنرمندان و خبرنگاران گیلان حضور داشتند. در ادامه این جلسه تعدادی از حاضران با اشاره به یک کتاب در مورد آن توضیحاتی دادند.

دکتر اسماعیل پور فرماندار فومن در مورد کتابی در خصوص توسعه و رسیدن به آزادی اشاره و توضیحاتی در خصوص این کتاب ارایه داد.

در ادامه این جلسه نیز مهندس علیرضا طاهری مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان نیز به کتابی در مورد بانکداری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بانک اسلامی در مصر در سال ۱۹۷۱ تاسیس و در ایران نیز در شهریور ۱۳۵۸ تاسیس شد و در این کتاب آمده که در بنگلادش بانکداری اسلامی با هدف بانکداری بدون ربا وجود دارد.

دکتر فیروز فاضلی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی گیلان نیز به کتابی با عنوان نظریه های مطالعات کلاسیک اشاره و در مورد آن توضیحاتی داد.

این کتاب نوشته لوئیس ا. هیچکاک است که توسط عبدالله کریم زاده و حسین صبوری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.
ین کتاب مجموعه جامعی از نظریه‌ها را که نظریه‌پردازان مطالعات فرهنگی و مطالعات کلاسیک برای خوانش انواع متون به کار می‌بندند، معرفی و نحوه کاربست آنها را مطرح می‌کند؛ از این‌رو این کتاب را می‌توان «نقد کاربردی متون فرهنگی» دانست.

نویسنده این اثر، با استفاده از نظریه‌های تاریخ هنر، علاوه بر نقد متون ادبی، به نقد کتیبه‌ها، تصویرنگاری‌ها، ظروف سفالی، بناهای تاریخی، تابلوهای نقاشی، قطعات موسیقی، آیین‌های باستانی، اسطوره‌ها و روایت‌های تاریخی نیز پرداخته‌ است.

کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز به کتاب مولفه های توسعه از دکتر نوبخت اشاره و گفت: من دو کتاب را مطالعه میکردم که کتاب الگوهای توسعه دکتر محمدباقر نوبخت را انتخاب کردم.

وی افزود: دکتر نوبخت از مفاخر استان است ولی در زمینه نویسندگی چندان شناخته شده نیست اما در حقیقت ایشان آثار مهمی دارند و این کتاب را طی هشت سال گوشه نشینی نوشته است.

در خصوص این کتاب می توان گفت: این کتاب نوین ترین پژوهش در ترسیم مبانیِ رسیدن به اهداف توسعه ی پایدار در ایران است که با تأکید بر سه اصل «سیاست گذاری»، «برنامه ریزی»، و «مدیریت» ، به قلم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، منتشر شده است.

ساحره میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری نیز به کتاب بن لادن ها و ثروت یک خاندان اشاره و اظهار کرد. کتابی که در سال ۲۰۰۸ انتشار یافته است.

وی در ادامه نیز به نحوه به قدرت رسیدن اسامه بن لادن و پدرش توسط نویسنده این کتاب اشاره کرد.

در خصوص این کتاب می توان گفت: استیو کل برای کتاب «بن لادن ها» بیش از ۱۵۰ مصاحبه انجام داده، از اسناد دولتی و آرشیوهای خصوصی عربستان سعودی، ایالات متحده، انگلستان، آلمان و فلسطین اشغالی بهره برده و اثری پدید آورده است که به خاستگاه و خئاسته های اسامه بن لادن، همراهان و خانواده اش می پردازد. شیوه نگارش مولف و اتکایش بر اسناد مثال زدنی و ستودنی است. در این کتاب داستان افسانه وار زندگی و ثروت یک خاندان، دقیق و مستند تصویر شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.