تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 0:50
کد خبر : 2552

جدایی چند حزب از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان

جدایی چند حزب از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان

جارستان- برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب اراده ملت و اعتماد ملی کمیته انتخاباتی جدا از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند. روزنامه آرمان با انتشار این خبر نوشت: مأموریت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آتی تمدید شد اما چند روزی است که قائم مقام حزب اعتماد ملی خبر تشکیل کمیته انتخابات «جمعی» از احزاب

جارستان- برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب اراده ملت و اعتماد ملی کمیته انتخاباتی جدا از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند.

روزنامه آرمان با انتشار این خبر نوشت: مأموریت شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آتی تمدید شد اما چند روزی است که قائم مقام حزب اعتماد ملی خبر تشکیل کمیته انتخابات «جمعی» از احزاب اصلاح‌طلب را اعلام کرده است. رسول منتجب‌نیا درباره کمیته انتخابات گفت: تا قبل از این هیچ کمیته انتخاباتی برای انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری تشکیل نشده بود، در حالی که فرصت می‌گذرد و احزاب باید مقدمات کار را فراهم کنند. وی افزود: در حزب اعتماد ملی حدود یک ماه قبل کمیته انتخابات را تصویب کردیم و آن را تشکیل داده‌ایم. منتجب‌نیا ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کمیته دایمی به نام کمیته انتخابات دارد که این کمیته در سال ۹۴ به دلیل رفع اختلافات موجود، موقتاً در کمیته راهبردی ادغام و شورای عالی سیاستگذاری مسئولیت اجرای وظایف آن را برعهده گرفت. بعد از انتخابات ۹۴ این کمیته باید مجدداً فعال و برای انتخابات آتی برنامه‌ریزی‌های خود را در این خصوص انجام می‌داد. در جلسات شورای هماهنگی اصلاحات این مسئله مطرح شد و تعدادی از دوستان با این استدلال که این کمیته منحل شده است اجازه تشکیل مجدد آن را ندادند. در حالی که این کمیته دائمی است و تنها در مقطع کوتاهی فعالیت‌هایش قطع شده بود؛ اما گروهی از دوستان با هدف ابقای شورای سیاستگذاری با ادامه کار این کمیته مخالفت کردند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره کمیته‌ای که خودش تشکیل آن را خبر داده بود هم توضیح داد: این کمیته، کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلب‌هاست، چون شورای هماهنگی هنوز در رابطه با انتخابات جلسه نگرفته است؛ ما به دلیل اینکه زمان را از دست ندهیم برای تشکیل این کمیته پیش‌قدم شدیم و انتظار داریم دوستان و احزاب دیگر نیز خودشان را با این کمیته هماهنگ کنند که ان‌شاءالله بتوانیم کمیته جامعی از همه احزاب اصلاح‌طلب را در کنار هم داشته باشیم.

علی صوفی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره اظهارات حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا به «آرمان امروز» گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مصوبه‌ای درباره تشکیل کمیته انتخابات نداشته است و هیچ شخص از این شورا به عنوان مسئول کمیته انتخابات به عنوان رئیس این کمیته انتخاب نشده است. گویا این اقدام از سوی یک یا چند حزب در خارج از شورای هماهنگی اتخاذ شده است.

آرمان با ابراز نگرانی درباره انشقاق در میان اصلاح‌طلبان نوشت: چند حزب چند نفره هستند که تمایل چندانی به اتحاد میان نیروهای اصلاح‌طلب ندارند. شنیده‌ها حاکی از آن است که حزب مردمسالاری، شخص آقای کواکبیان و از حزب چند نفره اراده ملت، شخص دبیر کل و گویا از حزب اعتماد ملی نیز افرادی تمایل به تشکیل کمیته انتخابات جدا از شورای عالی دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.