تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 15:52
کد خبر : 23743

شکایت ٢ هزار شرکت از مخابرات!

شکایت ٢ هزار شرکت از مخابرات!

جارستان/ بعد از برگشت سریالی چک‌های مخابرات و تهدید به فسخ قرارداد واگذاری این شرکت از طرف سازمان خصوصی‌سازی، حالا نوبت به شرکت‌های IN رسیده تا مخابرات را درگیر چالش دیگری بکنند. به گزارش شرق، این شرکت‌ها شکایت خود را از مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت تسلیم کرده‌اند و با این شکایت،

جارستان/ بعد از برگشت سریالی چک‌های مخابرات و تهدید به فسخ قرارداد واگذاری این شرکت از طرف سازمان خصوصی‌سازی، حالا نوبت به شرکت‌های IN رسیده تا مخابرات را درگیر چالش دیگری بکنند.

به گزارش شرق، این شرکت‌ها شکایت خود را از مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت تسلیم کرده‌اند و با این شکایت، در پی جلوگیری از رفتار سلیقه‌ای و خلاف قانون مخابرات هستند تا به این وسیله، حقوق سایر کسب‌وکارها را محترم بداند. شرکت مخابرات که چند روز پیش اعلام کرده بود شماره‌های جنجالی ٩٠٩٩٠ را با دستور قوه قضائیه به صورت موقت قطع می‌کند، حالا با جبهه‌گیری دو ‌هزار شرکتی مواجه شده است که کسب‌وکارشان را در بستر شبکه هوشمند سراسری بنیان گذاشته‌اند.

مخابرات اعلام کرده بود قبض‌های ١٠ تا ٢۵ میلیون‌تومانی برخی مشترکان باعث شده آنها علیه مخابرات به قوه قضائیه شکایت کنند و دادگاه دستور داده تا ساماندهی شماره‌های هوشمند، این خطوط قطع شوند؛ ماجرایی که شرکت‌های خصوصی به آن چندان اعتقاد ندارند و می‌گویند موضوع شکایت و دستور دادگاه، ماجرایی صوری است و مخابرات با این داستان می‌خواهد سلیقه جدیدی اعمال کند.

شماره‌های هوشمند مدت‌ها تبدیل به دردسر مشترکان مخابرات شده بود؛ خطوطی که مخابرات به کسب‌وکارها اجاره می‌داد درآمد ناشی از تماس مشترکان با این خطوط گران‌قیمت را با مالک خط شریک شوند.

این موضوع بستر کلاهبرداری‌های زیادی شده بود و به‌عنوان مثال عده‌ای با درج آگهی‌های وسوسه‌کننده، مردم را ترغیب می‌کردند با این خطوط پرهزینه تماس بگیرند و هزینه تماس آنها را به جیب خود بریزند. گفته می‌شد دایره این تخلفات حتی به مسابقه‌های تلویزیونی هم رسیده بود و البته شرکت‌هایی هم با خدماتی مانند مشاوره تلفنی یا قصه‌گویی برای کودکان و … از خطوط هوشمند کسب درآمد می‌کردند.

کارشناسان و مشترکان مخابرات بارها به این موضوع انتقاد کردند و لزوم تدوین قوانین خاص و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به شرکت مخابرات گوشزد می‌کردند.

بااین‌حال، گوش مخابرات چندان بدهکار نبود تا اینکه چندی پیش مخابرات اعلام کرد با شکایت تعدادی از مشترکان و قبض‌های نجومی‌شان، ناچار شده است این خطوط را به صورت موقت و تا زمان ساماندهی قطع کند؛ اما کسب‌وکارهای مبتنی بر خطوط هوشمند، این ادعای مخابرات را رد کرده و دست به نوشتن نامه به شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زده‌اند. پاشا ناصرآبادی، مدیرعامل رایانه کمک، دراین‌باره به ایلنا گفته است: سوء‌مدیریت در مخابرات باعث شده کسب‌وکارهای این حوزه به کما بروند؛ به نحوی که بی‌قانونی مخابرات باعث فرار سرمایه‌گذاران از این حوزه شده است.

مدیرعامل رایانه کمک با بیان این مطلب گفت: شرکت مخابرات با قطع عمدی دسترسی عمومی به شماره‌های ٩٠٩٩٠، اصرار دارد قانون را نقض کرده و مدام برای کسب‌وکارهای دیگر سنگ‌اندازی کند و گویی کسب‌وکارهای نوین باید خودشان را با ذهنیت مدیران بازنشسته مخابرات هماهنگ کنند!

ناصرآبادی ضمن اشاره به تلاش‌های مخابرات برای جایگزین‌کردن سرشماره ٧٠٧٠ به‌جای ٩٠٩٩٠ تأکید کرد: در زمان واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی، تعهداتی از مالکان جدید آن اخذ شده که بر اساس آن، باید حقوق سایر فعالان اقتصادی و مردم را به‌ویژه درباره خدمات انحصاری تحت اختیار مخابرات، رعایت کنند. این در حالی است که مخابرات ابتدایی‌ترین تعهدات خود را هم رعایت نکرده و نمونه‌اش این است که هیچ نسخه‌ای از قرارداد تلفن ثابت را به مردم نداده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.