تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 10:25
کد خبر : 23280

از سر گیری ساخت سد دیورش گیلان پس از رفع موانع موجود

از سر گیری ساخت سد دیورش گیلان پس از رفع موانع موجود

استاندار گیلان از آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در استان پس از رفع موانع موجود خبر داد.

محمدعلی نجفی پس از بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در شهرستان رودبار در نشست با برخی مدیران استانی و شهرستانی یادآورشد : عملیات اجرایی ساخت سد دیورش به علت وجود معارض و نبود ردیف بودجه‌ای با وقفه مواجه شده بود.
وی افزود: با رفع مشکل اعتباری وکد دار شدن پروژه و معارض زمین‌ها ، طی سه روز آینده عملیات ساخت این سد با قوت و جدیت بیشتر آغاز می‌شود.
به گفته نجفی؛ تاکنون بخشی از زمین‌های مورد نیاز تملک و راه دسترسی و ورودی تونل انحرافی نیز ساخته شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون هیچ مانعی برای ادامه‌ ساخت این سد وجود ندارد ادامه داد : ساخت سد دیورش یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان رودبار در زمینه تامین آب شرب است.
وی با بیان اینکه آب منطقه ای موظف است در مدت ۱۸ ماه ساخت این سد را بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام برساند، خاطر نشان کرد : سد دیورش تأمین کننده‌ آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و ۲۸ روستای مستقر در مسیر این سد است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه این سد همچنین آب کشاورزی بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع پایین دست را تأمین می‌کند تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با تأمین اعتبار مورد نیاز این سد در سه مرحله‌ ساخت، بهره‌برداری و انتقال در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، سدهای سفیدرود، شهربیجار، شفارود و پلرود جزو سدهای مخزنی استان هستند که سدهای سفیدرود و شهربیجار به بهره برداری رسیده و سدهای شفارود و پلرود به ترتیب دارای ۳۶ درصد و حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
هم اکنون ۹ سد لاستیکی در گیلان در حال ساخت است و ساخت ۲ سد دیگر نیز در مرحله‌ انتخاب پیمانکار قرار دارد.
سد دیورش در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی و سه کیلومتری توتکابن در شهرستان رودبار استان گیلان در حال احداث است.
احداث این سد از سال ۹۲ شروع شد که بدلیل مشکلاتی ، عملیات احداث آن با وقفه ای مواجه شد اما اکنون با رفع موانع ،عملیات اجرایی آن دوباره آغاز می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.