تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 15:25
کد خبر : 23136

افزایش ترانزیت خارجی و صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات گیلان

افزایش ترانزیت خارجی و صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی از افزایش ترانزیت خارجی کالا از گمرکات گیلان و رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک انزلی خبر داد.

محمد شهبازی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در چهارماه نخست امسال یکصد و سی و پنج هزار و ۲۵۰ تن کالا به ارزش ۹۲ میلیون و ۸۸۵ هزار دلار کالا از گمرکات گیلان صورت گرفت .
وی افزود: گمرک انزلی با ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار دلار و با وزن ۳۳ هزار و ۳۰ تن صادارت کالاهای غیر نفتی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی صادرات این کالاها بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داد.
شهبازی تصریح کرد: محصولات نباتی ، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن ، شیشه و مصنوعات ، محصولات غذایی، نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین کالاهای صادراتی بود که به کشورهای آذربایجان ، روسیه و عراق صادر شد.
وی یادآور شد: این سه کشور در میان بیش از ۳۰ کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
شهبازی خاطر نشان کرد: کشورهایی نظیر گرجستان ، قزاقستان ، هند ، اوکراین، آلمان ، بلاروس، ارمنستان ، فرانسه ، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق، افغانستان نیز از فعال ترین طرف های تجاری گمرکات گیلان محسوب می شود.
وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی ترانزیت خارجی کالا از گمرک انزلی در تیرماه امسال افزود: ۷۷ هزار و ۸۹۱ تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۱۵ دلار از طریق گمرکات گیلان و از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان ، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای عراق ، ترکیه و قرقیزستان در این مدت ترانزیت شده است .
شهبازی عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته ، خودرو ، ماشین آلات صنعتی و پوشاک عنوان و اظهار کرد: در این مدت ۶۶۶ هزار و ۶۸۱ تن کالا به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۶۹۱ هزار دلار از گمرکات گیلان به کشور وارد شده است .
مدیرکل گمرک انزلی عمده کالاهای وارد شده را شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی ، قطعات چوب و تخته ، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی از کشورهای روسیه ، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و امارات اعلام و یادآور شد: تیرماه امسال ۲۷۲ فروند کشتی جهت دریافت خدمات گمرکی وارد بنادر گیلان شده که معادل ۶۷۱هزار و ۲۸۸ تن کالا تخلیه و ۷۳۳هزار و ۷۸۹ تن کالا بارگیری شده است.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.