تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 14:53
کد خبر : 23122

حضور هلال احمر گیلان در ۱۳ نقطه حادثه خیز/ ضرورت جلب مشارکت خیرین

حضور هلال احمر گیلان در ۱۳ نقطه حادثه خیز/ ضرورت جلب مشارکت خیرین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به جلب مشارکت بیشتر خیرین در حوزه هلال احمر برای رفع برخی کمبودها گفت: بایستی در ۳۰ نقطه حادثه خیز استان حضور داشته باشیم اما در ۱۳ نقطه حضور داریم.

مهدی ولی پور با اشاره به نقش مهم خیرین در بخش های مختلف افزود: خیرین در کنار خدماتی از جمله مدرسه و مسجدسازی، می توانند در حوزه هلال احمر نیز مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به جایگاه مهم رسانه ها در فرهنگ سازی در جامعه اظهار داشت: البته رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه ها و مدیران با مردم، در فرهنگ سازی جذب افراد خیر نقش مهمی دارند.
ولی پور بیان داشت: جمعیت هلال احمر از اول تاسیس تا امروز، مدیون اعتماد ، لطف خیرین و کمک های انساندوستانه بوده به طوری که بیش از ۸۰ درصد امکانات و ساختمان های این جمعیت در استان حاصل نیت خیر واقفان، اهداکنندکان و امنای شهرها است.
وی با بیان اینکه در برخی استان های کشور ساخت پایگاه ها و انبارهای امدادی هلال احمر با کمک خیرین انجام می گیرد، اظهار کرد: در استان گیلان نیز این نیاز برای ایجاد پایگاه ها، ساخت و تجهیز مراکز درمانی و توانبخشی در حوزه فعالیت هلال احمر به کمک خیرین و به نام آنها وجود دارد.
وی در ادامه با تشریح فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر در حوزه هایی از جمله امدادی، توانبخشی و جوانان اظهار کرد: خدمات هلال احمر در بخش های مختلف آن طور که باید برای مردم شناخته شده نیست و برای آشنایی بیشتر مردم با وظایف و ماموریت های این جمعیت، به کمک رسانه ها نیازمندیم.
ولی پور با اشاره به حادثه خیز بودن استان گیلان اظهار داشت: از ۴۰ حوادث شناخته شده در سطح دنیا، گیلان نیز مجموعه ای از این حوادث را در خود دارد و جزو استان های حادثه خیز کشور است که با توجه به این مهم، توجه به آموزش مردم ضروریست.
وی آموزش را از وظایف اصلی این جمعیت و نیاز گیلان عنوان و اضافه کرد: بنابراین با توجه به حادثه خیز بودن گیلان ضروری است تا به آموزش بیش از پیش توجه شود و بهره گیری مردم از آموزش های امداد و نجات در کاهش آسیب و امداد بعد از حوادث موثر است.
جمعیت هلال احمر استان گیلان، چهار هزار و ۴۴۳ داوطلب و عضو دارد که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
بخش معاونت امداد و نجات هلال احمر گیلان، اکنون دارای یکصد و ۴۷ خودروی تخصصی، کمک دار، موتورسیکلت، بسته نجات، خودروی سنگین امدادی، ۲۳ انبار امدادی در استان، ۱۴پایگاه ثابت و موقت بین جاده ای، کوهستان و دریایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.