تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 14:45
کد خبر : 23119

شکرانه ای برای برنج از دریچه دوربین

شکرانه ای برای برنج از دریچه دوربین

رئیس انجمن عکاسان رشت اعلام کرد: به پاس رنج و ثمر شالیکاران گیلانی جشنواره عکس استانی طراحی شده که برترین عکس های ارسالی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

الوند رضا زاده افزود: فراخوان دومین دوره مسابقه عکاسی جشنواره شکرانه برنج با موضوع کاشت ، داشت و برداشت برنج صادر شده است .
وی اظهار کرد: علاقمندان به هنر عکاسی فرصت دارند تا ۳۰مرداد آثار خود را به شماره تلگرام ۰۹۱۱۸۴۲۶۴۹۲ ارسال کنند و برای هر فرد ارسال سه قطعه عکس در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: الوند رضا زاده ،کمیل شریفی و آتنا آرش هیئت داوران جشنواره یادشده را تشکیل می دهند .
رضا زاده افزود: ۱۰ عکس برتر انتخابی توسط هیئت داوران در نمایشگاه عکس جشنواره شکرانه برنج به نمایش گذاشته می شود.
وی ادامه داد: شرکت برای عموم آزاد است و برندگان مسابقه یادشده هجدهم شهریورماه اعلام می شود.
وی بیان کرد : جشنواره یادشده در کنار آئین های ماندگاری چون جشن خرمن ، پاسداشت برای تلاش شالیکاران استان و همچنین انجام وظیفه هنر ،در ماندگاری و گسترش شالی و شالیکاری در گیلان است.
بیش از ۳۱۷ هزار بهره بردار بخش شالیکاری گیلان همه ساله برای کاشت برنج، ابتدا در فصل زمستان دو نوبت زمین های شالیزاری را همزمان با بارش های زمستانه شخم می زنند تا هم زمینه نفوذ آب به خاک را فراهم آورند و هم نسل آفات باقیمانده در پوشش گیاهی نابود شود. پس از آن در نیمه اول فروردین ماه، خزانه گیری نشاء برنج آغاز می شود و از نیمه دوم فروردین تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه، نشاء برنج دستی یا مکانیزه به زمینی که از قبل آماده و سپس آب تخت شده، منتقل می شود.
از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا اواسط نیمه اول تیرماه نیز فصل داشت برنج است که در این مدت، وجین و مراقبت های گیاهی انجام می شود. از اواخر نیمه دوم تیر تا پایان شهریورماه نیز به تناسب جدول زمان کاشت، فصل برداشت برنج در استان گیلان است.
استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است و رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج بعد از استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.