تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 16:12
کد خبر : 23034

کارخانه چای سپیدرود بزرگ‌ترین کارخانه تولید چای در شمال کشور است/ ۱۶ درصد برگ سبز چای رشت در سپیدرود فرآوری می‌شود

کارخانه چای سپیدرود بزرگ‌ترین کارخانه تولید چای در شمال کشور است/ ۱۶ درصد برگ سبز چای رشت در سپیدرود فرآوری می‌شود

رئیس اداره چای شهرستان رشت بابیان اینکه ۱۶ درصد برگ سبز چای کشاورزان در سپیدرود فرآوری می‌شود، گفت: کارخانه چای سپیدرود بزرگ‌ترین کارخانه تولید چای در شمال کشور است.

فرهاد سازنده امشب با اشاره به جزئیات بازگشایی کارخانه چای سپیدرود رشت پس از ۱۵ سال تعطیلی اظهار کرد: کارخانه سپیدرود از سال ۸۳ به دلیل تغییر سیاست‌ها عملاً بلااستفاده شده بود.

وی بابیان اینکه کارخانه چای سپیدرود از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید چای شمال است، افزود: در سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین گشته بااعتباری بالغ‌بر ۷۵۰ میلیون تومان مجدداً به خط تولید برگشته است.

رئیس اداره چای شهرستان رشت بابیان اینکه کارخانه سفیدرود ظرفیت بالایی در تولید چای خشک دارد گفت: ما در این کارخانه تازه بازگشایی‌شده ۱۶ درصد برگ سبز چای شهرستان را که حدود ۷۱۰ تن است فرآوری کرده‌ایم.

سازنده با اعلام اینکه ۳۵ درصد برگ سبز خریداری‌شده از مجموع ۷۱۰ تن چای از نوع درجه‌یک بوده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی بابیان اینکه ۱۶۰ تن چای خشک در این کارخانه تولید شده، افزود: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات چای‌کارانی که برگ سبز خود را تا تاریخ ۱۵ خرداد به کارخانه مذکور تحویل داده‌اند پرداخت‌شده است.

رئیس اداره چای شهرستان رشت کارخانه چای سپیدرود را از کارخانه‌های کمک‌کننده به چای‌کاران شفت و فومن نام برد و گفت: با توجه به اینکه خرید برگ سبز چای به‌صورت سازمانی است با هماهنگی‌های صورت گرفته برگ‌های سبز چای‌کاران شهرستان‌هایی نظیر فومن و شفت را به این کارخانه هدایت می‌کنیم.

سازنده با اشاره به زحمات و مساعدت‌های ویژه استاندار و نوبخت به بخش چای در شمال کشور ازجمله در گیلان، گفت: این کارخانه در راستای رونق دهی به کارخانه‌های چای در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی عناصر دولت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.