تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 16:11
کد خبر : 22879

قاسمی: ایران هرگز بازگشت به مذاکره در مورد برجام و مسایل هسته ای نخواهد داشت

قاسمی: ایران هرگز بازگشت به مذاکره در مورد برجام و مسایل هسته ای نخواهد داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران هرگز بازگشت به مذاکره در مورد برجام و مسایل هسته ای نخواهد داشت و هر آنچه لازم بود در مذاکرات قبلی بدست آمد.

بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه های آمریکایی به نقل مقامات کاخ سفید اعلام کردند قصد پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی ایران را دارند و چنانچه ایران این پیشنهاد را قبول نکند او را ناقض برجام معرفی کنند موضع شما در این زمینه چیست، افزود: روند گذشته را با جدیت ادامه خواهیم داد و این از همان خواب هایی است که فکر می کنم تعبیرناشدنی است و آرزوهایی است که انجام نخواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این یک طنز است و طنزپردازی در این زمینه مطلبی نوشته است.
وی در پاسخ به این سوال که بعد از آزمایش موشکی ماهواره بر سیمرغ، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که مشکلات ما با ایران همیشه از بی اعتمادی ناشی می شود، آیا دستگاه دیپلماسی ایران با آمریکا و سایر کشورها مذاکراتی می کند تا فضای بی اعتمادی از بین رود؟ گفت: بحث موشکی ایران داخلی، کاملا دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.
وی اظهارکرد: بحث موشک و مسایل موشکی که آن ها مطرح می کنند و ادعایی که دارند با بحث اعتماد فاصله زیادی دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بحث بی اعتمادی بین ما و آمریکا وجود داشته و بحث جدیدی نیست و ادامه دارد و اقدامات اخیر آمریکا این دیوار را بلندتر کرده است.
قاسمی ادامه داد: بحث موشکی ایران موضوع داخلی و کاملا یک بحث دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و حرف بی ربط و ادعای بی جایی است که معمولا به دلیل بدخواهی آن ها نسبت به توان ایران به خصوص توان دفاعی مطرح می کنند.
قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هیات های شرکت کننده در مراسم تحلیف رییس جمهوری بجز دیدارهای عرفی گفت و گوهای جدی بین مقامات وزارت امور خارجه به خصوص درباره برجام داشته است، اظهار کرد : ۱۰۵ کشور و ۹ سازمان بین المللی در مراسم تحلیف حضور داشتند و تا بعداز ظهر روزگذشته حدود ۱۳۵ تا ۱۴۰ ملاقات حاشیه ای بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف انجام شد.
وی ادامه داد: تعدادی از این هیات ها امروز و فردا نیز در ایران حضور دارند و بر تعداد دیدارها بامقامات ایران اصافه سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در ملاقات ها مسایل مهم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مسایل منطقه ای و بین المللی بحث شده است و این دیدارها قطعا تشریفاتی نیست و مسایل مهمی که می تواند برای دو طرف مهم باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به این سوال که ایا وزارت خارجه به نمایندگانی که در مراسم تحلیف رییس جمهوری با موگرینی عکس سلفی گرفتند تذکر داده می شود؛ گفت: متاسفم در مورد این موضوع نمی توانم اظهارنظر کنم با توجه به اینکه در صحن مجلس اتفاقاتی افتاده نمی توانم به مسایل داخل مجلس ورود پیدا کنم.
وی ادامه داد: اینکه چه گروهی و چه کسانی آنجا حضور داشتند چون حضور نداشتم اطلاعات دقیقی ندارم نمی توانم اظهار نظر کنم، در آینده می توانم اطلاعاتی را ارایه کنم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مغایرت گرفتن عکس سلفی با عرف دیپلماتیک نیز گفت : اینها مسایلی در حوزه داخلی است اگرخانم موگرینی اظهار نظری کرده بود راجع به آن صحبت می کردم . درباره عکاسی و عکس گرفتن تبحر زیادی ندارم و هرعکسی می تواند تعابیر خود را داشته باشد. ما همان کار سیاست خارجی را دنبال می کنیم. قوای دیگر قوای مستقل هستند و سخنگویان خود را دارند. بهتر است انها در این خصوص سخن بگویند.
قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامات برای رفع مشکلات و محدودیت های بانکی انجام شده است؟ افزود: مشکلات در حوزه بانکی وجود دارد و علل مختلف فنی و سیاسی دارد که بسیار است.
وی ادامه داد: بدعهدی های آمریکا و فشارهای آمریکا و فضاسازی های روانی و تلاشی که برای ایران ستیزی و ایران هراسی وجود داشت و وجود سهام دارانی در این بانک ها از کشورهای خاصی که علاقه مند نیستند روند روابط بانکی ایران با بانک های بزرگ تسهیل شود مانعی برای روان شدن همکاری های بانکی است.
سخنگوی وزارت امورخارحه گفت: در بخشی از روابط بانکی، ما مشکلاتمان کمتر است و کارمان را انجام می دهیم اما مشکلات با بانک های بزرگ هنوز وجود دارد و باید در یک دیپلماسی فعال اقتصادی و بانکی ؛ حوزه بانکی کشور در کنار دیپلماسی سیاسی تلاش کند تا بتوانیم این موانع را از پیش پای خود برداریم و از تسهیلات بیشتری در حوزه پولی و بانکی جهان استفاده کنیم.
قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر خارجه عربستان اعلام کرده که بشار اسد در قدرت خواهد ماند آیا این می تواند به معنای تغییر موضع عربستان در برابر برخی تحولات منطقه به ویژه سوریه باشد؟ گفت: از تغییر موضع عربستان خبر ندارم.
وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گفته می شود سطح مراسم تحلیف سطح مناسبی نبوده است و از کشورهای منطقه کسی حضور نداشت ارزیابی شما چیست، افزود: فکر می کنم سطح شرکت کنندگان با توجه به اینکه تحلیف برای دور دوم ریاست جمهور بود سطح بسیار خوبی بود.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: معمولا در دور دوم یک رییس جمهور تعداد شرکت کنندگان کمتر است، در صورتی که ما در دور یازدهم حدود ۴۷ کشور را در ایران داشتیم و امروز ۱۰۵ کشور و ۹ سازمان بین المللی را داشتیم و این تفاوت بسیار چشمگیر است.
قاسمی افزود: باید توجه داشت مراسم تحلیف در ایامی باید برگزار می شد که بسیار از کشورها با تعطیلات تابستانی مواجه بودند و مقامات این کشورها به تعطیلات رفته بودند و در آسیا نیز اجلاس آ.سه.آن را داشتیم و اگر همه این پارامترها را مدنظر داشته باشیم فکر میکنم مراسم تحلیف در سطح خوبی برگزار شد.
وی ادامه داد: همیشه برای بهانه جویی و انتقاد موضوع وجود دارد ولی فکر می کنم در حوزه شمالی ما در کشورهای قفقاز و آسیای میانه و روسیه و برخی کشورهای عربی در سطح خوب و قابل قبولی در مراسم تحلیف شرکت کردند.
وی اضافه کرد: اگر به لیست مدعوین و شرکت کنندگان توجه شود با توجه به اینکه چنین سیر صعودی را نسبت به دور یازدهم داشتیم یک اقدام جهانی معنادار است، اگر یک جدول تطبیقی بین شرکت کنندگان در این دوره و دوره یازدهم داشته باشیم می توان معناهای خاص و پیام هایی که حضور هیات ها در ایران در این برهه از زمان بعد از تحریم کنگره و امضای ترامپ را تفسیر کرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه های آمریکایی به نقل مقامات کاخ سفید اعلام کردند قصد پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی ایران را دارند و چنانچه ایران این پیشنهاد را قبول نکند او را ناقض برجام معرفی کنند موضع شما در این زمینه چیست گفت: این یک طنز است و طنزپردازی در این زمینه مطلبی نوشته است.
قاسمی افزود: ایران هرگز بازگشت به مذاکره مجدد در مورد برجام و مسایل هسته ای نخواهد داشت و هرانچه لازم بود در مذاکرات قبلی بدست امد و ما روند گذشته را با جدیت ادامه خواهیم داد و این از همان خواب هایی است که فکر می کنم تعبیرناشدنی است و آرزوهایی است که انجام نخواهد شد.
وی در خصوص همکاری های ایران و روسیه بعد از تحریم آمریکا گفت:همکاری با روسیه در ابعاد مختلف وجود داشته و با توجه با روند روابط همکاری ها کاملا طبیعی است.
وی افزود: در گذشته نیز بعضی از همکاری ها اعلام شده و در آینده نیز طبیعی است که همکاری های لازم را داشته باشیم.
وی اداه داد: ما کشوری با کمترین بودجه نظامی در منطقه هستیم و در حد نیاز همکاری نظامی خواهیم داشت و بیشتر متکی به توانمندی های داخلی هستیم که جوانان مرز و بوم داشتند.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در خصوص بازی دو نفر از بازیکنان تیم ملی کشور در مقابل تیم فوتبال رژیم صهیونیستی گفت: مواضع ما نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص است که این رژیم را یک رژیم نامشروع می دانیم و به رسمیت نمیشناسیم.
قاسمی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش نیز عدم رویارویی تیم های ایران با تیم های این رژیم اشغالگر است، در خصوص اتفاقی که افتاده فکر میکنم باید وزارت ورزش پاسخگو باشد که موضع گیری داشتند و این اقدام را محکوم کردند.
قاسمی افزود: آنچه باید به آن توجه شود این است که باشگاه های ایران یا سازمان ورزش در تبادلات که با باشگاه های خارجی دارد باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و در قراردادهای منعقد شده بحث بازی با تیم های رژیم اشغالگر قدس را روشن کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا مقامات انگلیسی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص آزادی نازنین زاغری دیدار داشتند؟، گفت: نازنین زاغری دارای تابعیت ایرانی اما دارای همسر انگلیسی است و هیات انگلیسی که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری در تهران بسر می برد با خانواده نازنین زاغری دیدار کرد اما هیچ صحبتی در خصوص تبادل زندانی بین ایران و انگلیس نشده است.
وی ادامه داد: هیچ صحبتی در خصوص تبادل زندانی بین ایران و انگلیس نشده است.
سخگوی وزارت امورخارجه همچنین درباره مصادیق نقض برجام گفت: مصادیق نقص برجام را هیات عالی نظارت بر برجام تعیین می کند و یک بحث فنی است و هیات عالی نظارت در زمان خودش می تواند در این زمینه اظهارنظر داشته باشد.
قاسمی درخصوص ابلاغ دستور العمل ۱۶ بندی هیات نظارت بر برجام یادآور شد: ابلاغ دستور العمل لازم توسط رییس جمهوری به دستگاه های ذیربط این اتفاق و روند آن در جریان است.
وی ادامه داد: در خصوص نشست وزرای خارجه تاریخی تعیین نشده و هنوز این موضوع در سطح صحبت است و در صورتی که قرار باشد چنین اقدامی صورت بگیرد و تاریخی مشخص شود اعلام خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درمورد این که شبکه العربیه اعلام کرده برای بازدید از حادثه سفارت عربستان ایران موافقت کرده اما دو زمان را تعیین کرده است که ایران آن را به تاخیر انداخته است، گفت: براساس تفاهم بین دو کشور قرار بود هیاتی از عربستان برای بازدید از اماکن دیپلماتیک عربستان به ایران سفر کند و هیاتی از ایران برای همین کار به عربستان عازم شود.
قاسمی یادآور شد: مدتی زیادی است که روادید طرف عربستانی صادر شده و قرار بود آنها با یک هواپیمای اختصاصی به ایران سفر کنند.
وی ادامه داد: در مدت کوتاهی با تلاش همکاران وزارت امور خارجه مجوز پرواز صادر شد اما به علت نبود کانال های مستقیم ارتباطی چند روزی اطلاع رسانی این موصوع به تاخیر افتاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مجوز هم به آنها داده شد و هر موقع تصمیم بگیرند، می توانند به تهران سفر کنند، ما هم در شرف دریافت روادید برای هیات ایرانی هستیم و در روزهای آینده روادید را دریافت می کنیم، ممانعتی برای ورود هیات عربستان به تهران وجود ندارد.
قاسمی افزود: تصور می کنم اراده و نیت خاصی وجود دارد که در برخی فضاسازی و خبر رسانی ها اعلام شود که ایران کارشکنی کرد و مخالف آمدن عربستان است که این را تکذیب می کنم.
قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای نیویورک تایمز مبنی بر نفوذ ایران در افغانستان اظهارداشت: روابط ما با افغانستان روشن است . روابط حسنه ای داریم . از دوران اشغال افغانستان همواره با مردم افغانستان بوده ایم، هستیم و خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دو کشور دارای فرهنگ و تاریخ و زبان مشترک هستند افزود این علاقه بین مردم دو کشور وجود دارد و ما همکاری های گسترده ای داریم و این همکاری ها ادامه خواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : البته گهگاهی به دلیل طبیعت همسایگی و هم مرز بودن مسایلی داریم که جدید نیست و در رایزنی ها و تماسها سعی کرده ایم این مشکلات را حل کنیم.
وی با تاکید براینکه ثبات و امنبت افغانستان برای ما مهم است ، افزود: اصول اساسی ما که در قانون اساسی به ان توجه شده عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست و اجازه نخواهیم داد دیگران در روابط ما دخالت کنند.
قاسمی اضافه کرد: دخالت دیگران را هم در افغانستان محکوم می کنیم .ما هرگزدر مسایل داخلی این کشور نه حضور خواهیم داشت نه دخالت خواهیم کرد. انچه که وجود دارد همکاریهایی است که در تفاهمات مقامات دو کشور صورت گرفته و این همکاری ها برای افزایش کمی و کیفی روابط در حوزه های مختلف ادامه خواهد داشت.
وی در جواب به سوالی درباره مسدود شدن حساب برخی از شرکتها از سوی بانکهای چینی گفت : در این خصوص اطلاعاتی را دریافت کردیم درباره دانشجویان که در انجا هستند و در حال پیگیری با دولت چین هستیم تا مشکل را برطرف کنیم . احساس می کنیم مشکل بانکی از سیستم بانکی چین است که در دوران تحول است. در حوزه های دیگر هم در ماههای گذشته مشکلاتی فنی پیش امده بود که با مذاکرات بین مقامات بانکی تا حدی حل و فصل شد. اتفاق جدید هم در حال پیگیری است و امیدواریم حل شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره سفر هیات کنسولی ایرانی به عربستان و اینکه ایا شرایط لازم برای این هیات در عربستان فراهم شده است گفت ما حدود چند روز پیش شاهد صدور روادید برای هیات ده نفره کنسولی ایران بودیم که قرار بود در ابتدای شوال صادر شود و در عربستان برای ارایه سرویسهای کنسولی مستقر شوند این ویزا با تاخیر بسیار صادر شد چند روز گذشته هیات ایرانی در عربستان مستقر شد.
وی اضافه کرد روند کارها بدون مشکل خاصی در جریان است و امیدوارم به همین شکل تا بازگشت حجاج شاهد این وضعیت باشیم
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و موضع گیری غربی ها و پرتاب دو موشک از سوی رژیم صهیونیستی و تناقض موضع گیری امریکا در این خصوص گفت: وضعیت برنامه موشکی ما روشن است، در بخش دفاعی و بازدارنده است و ما همچنان سیاست های خود را دنبال خواهیم کرد.
قاسمی گفت: ما تجربه تلخ دوران جنگ را داریم . بحث اخیر در حوزه تحقیقات بود که ما را در مرحله جدیدی از کار موشکی و فضایی قرار می داد و توانستیم یک گام بلند برداریم. انچه درباره سیاستهای امریکا هست تناقضها و استانداردهای دوگانه این کشور در سطح جهان است . سعی می کنند به صورت انحصاری برخی مسایل در حوزهای علنی فنی سیاسی اقتصادی در اختیار داشته باشند و دیگران را از داشتن ان محروم کنند. این اقدام محکوم است و باید جامعه جهانی با ان برخورد کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره هیات های شرکت کننده در مراسم تحلیف دکتر روحانی و بازتاب جهانی این مراسم گفت: حضور این تعداد هیات در ایران بعد از انقلاب بی نظیر و یا کم نظیر ،و نشانگر رویکرد جدید جهان به ایران است.
وی ادامه داد :همچنین حضور این هیات ها بیانگر ایران دوستی مقابل ایران هراسی و شکست بداندیشانی است که سعی داشته اند در سال های اخیر در جهت تخریب چهره ایران تلاش کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین گفت: حضور این تعداد نماینده از ۱۰۵کشور جهان نشان بارزی از شکست سیاست ایران هراسی است و می توان گفت ما در منطقه در موقعیت برتری قرار داریم.
وی حضور این تعداد هیات در تهران را فرصتی برای بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مورد علاقه ذکرکرد و افزود: رییس جمهوری تا روز گذشته ۲۷ملاقات ،رییس مجلس ۳۰ملاقات، وزیر خارجه ۲۷ملاقات با هیات های مختلف انجام دادند ضمن این که این دیدارها امروز و فرداد هم ادامه دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص مذاکرات فدریکا موگرینی مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا در تهران و این که آیا درباره تاسیس دفتر اتحادیه اروپا هم مذاکره و تصمیم جدیدی گرفته شد، گفت: موضوع تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در جریان است و مراحل خود را طی می کند.
قاسمی افزود: هرگاه این موضوع به تتیجه برسد و آمادگی برقرار و مجوز صادر شود حتما اطلاع رسانی می کنیم.
وی یادآور شد: موضوع تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران در جریان است و مسیر طبیعی خود را طی می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعامل گسترده تر با جهان گفت: بیانات و تاکیدات ایشان در این زمینه موضوع مهمی است.
وی ادامه داد: ایران همواره از سیاست مسالمت آمیز در عرصه بین المللی حمایت می کند و در آغاز دولت جدید هم از معنویات ایشان بهره مند خواهیم شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر مقتدا صدر روحانی شیعه عراقی به عربستان و موضع ایران درخصوص این سقر اظهارکرد: ایران و عراق به دلایل تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارای روابط حسنه ای هستند و دو طرف ارتباطات گسترده ای در سطوح مختلف دولتی و غیر دولتی با یکدیگرداشته وخواهند داشت.
قاسمی خاطرنشان کرد: عراق کشور مستقلی و از همسایگان خوب ما است اما قرارنیست شخصیت ها و مقامات عراقی در سفرهای خود به خارج از عراق و گفت و گو با دیگران از ما اجازه بگیرند یا به ما گزارش بدهند .
وی تصریح کرد: اینها در حوزه مسائل داخلی عراق است و آمد و شدهای سخصیت های عراقی به خود آنها مربوط است که در خصوص سیاست ها و اقداماتشان تصمیم می گیرند و عمل می کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقتدا صدر درباره ایران بعد از سفر به عربستان یادآور شد: ایشان می تواند نظرات خود را بیان کند . مسایلی که درباره ایران مطرح کرده را نباید جدی گرفت.
قاسمی تصریح کرد: ممکن است در بیان موضوع یا ترجمه بیانات ایشان اشتباهی شده باشد و امیدواریم چنین سخنانی را مطرح نکرده باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر امور خارجه به استانبول و شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی گفت: برگزاری این اجلاس اقدام بجا و خوبی بود و در این اجلاس فرصت تماس با وزرای خارجه کشورهای اسلامی فراهم شد.
قاسمی افزود: نیاز بود در این برهه سازمان همکاری اسلامی با توجه به وظایف ذاتی خود درباره فلسطین تشکیل جلسه دهد و جهان اسلام حمایت خود را از مقاومت و آرمان های مردم فلسطین بیان کند و این نشست این توفیق را داشت که به اهداف خود نایل شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در سیاست های عربستان در قبال ایران مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: ما عربستان را تشویق می کنیم سیاست و رفتارشان را در قبال ایران تغییر دهد و مشی جدیدی اتخاذ کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: دست دادن و مواجهه وزیر امور خارجه با عادل الجبیر را اتفاقی طبیعی عنوان کرد و گفت چنین اتفاقی نمی تواند نشانه رویکرد جدیدی باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر دربتره درخواست یک مقام اقتصادی کشورمان برای رایزنی های سیاسی با عراق گفت با توجه به حجم روابط ایران و عراق ممکن است برای شرکتهای ایرانی مشکلاتی وجود داشته باشد به ویژه که عراق با مشکلات تروریسم و افراطی گری مواجه است
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود ممکن است مسایل زیادی بین شرکت ها و بانک ها وجود داشته باشد و از این رو سفارتخانه ها و دستگاه سیاست خارجی دائما موضوعات را پیگیری می کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درپاسخ به سوال دیگری درباره تنش های جمهوری آذربایجان و ارمنستان و مشکلاتی که از این زمینه برای مردم مرزنشین ایران بروز می کند، گفت: ما روابط خوبی با دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داریم و دو کشور را همواره به گفت و گو و مذاکره توصیه کرده ایم.
قاسمی با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه اظهار کرد: با دقت تحولات منطقه را رصد می کنیم و مرزها را زیر نظر داریم و اجازه نخواهیم داد خدشه ای به مرزها و مردم ما وارد شود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحران سوریه گفت: آرزوی ما تثبیت آتش بس و ثبات در سوریه است و هر کشوری بتواند به ثبات و امنیت در این کشور کمک کند می تواند در کنار ما قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نشست های آستانه که مهم ترین روند در ثبات و امنیت در سوریه است در همین راستا شکل گرفته است و ما می توانیم از کمک کشورهای دیگر هم استفاده کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که روند نشست آستانه را با جدیت ادامه می دهیم، افزود: فردا و پس فردا نشست های کارشناسی آستانه و اول رشهریور ماه هم نشست آستانه در سطح عالی را خواهیم داشت و امیدواریم این تلاش ها بتواند به تثبیت آتش بس امنیت و ثبات در سوریه کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.