تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 16:15
کد خبر : 22636

بدهکاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی گیلان/ بی‌توجهی در پرداخت مطالبات سلامت مردم را تهدید می‌کند

بدهکاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی گیلان/ بی‌توجهی در پرداخت مطالبات سلامت مردم را تهدید می‌کند

عضو مجمع نمایندگان گیلان نسبت به بدهی ۲۰۰ میلیاردی بیمه‌ها به مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت: مردم در پی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی ضرر می‌کنند و سلامتشان تهدید می‌شود.

جبار کوچکی نژاد در واکنش به بدهی بیمه‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی سیاست غلطی را در حوزه تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی در پیش‌گرفته است.

وی بابیان اینکه دولت بار سنگین خدمات درمانی را به شکلی به دوش مردم انداخته، افزود: دولت خدمات بهداشتی و درمانی را چندین برابر افزایش و برای مردم گران کرده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دولت از محل یک درصد ارزش‌افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها تأمین‌شده، گفت: دولت از ابتدا هم معلوم بود توان پرداخت این میزان از هزینه‌ها را در حوزه بهداشت و درمان ندارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلوم است که با حجم خدمات گرانی که از سوی دولت ارائه می‌شود منابع کشور پاسخگو نیست و اکنون بسیاری از مراکز درمانی به بیمه‌ها بدهکار هستند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی به حوزه بهداشت و درمان در آینده به بحران می‌رسیم، افزود: در مقطع ای از زمان در خدمات‌رسانی به مردم در طرح بیمه سلامت بهداشت و درمان یقیناً به بحران می‌رسیم چون منابع کشور را دولت در حال تمام کردن است و در آینده یقیناً پاسخگو هم نیست.

وی با اعلام اینکه در گیلان بیمه‌ها به مراکز درمانی و بهداشتی ۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند، گفت: دولت باید حق بیمه خود را در بیمه سلامت و تأمین اجتماعی پرداخت کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه مردم در پی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی ضرر می‌کنند و سلامتشان تهدید می‌شود، افزود: چون دولت حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کند ما شاهد بحران در خدمات‌رسانی به مرد هستیم و بیمارستان‌های تخصصی یک‌بار می‌گویند ما دفترچه‌ها را قبول نمی‌کنیم و یا گاهی هم مشاهده می‌شود که پیمانکارانی که بیماران غذا داده‌اند حتی دست به اعتراض می‌زنند.

کوچکی نژاد با اذعان به اینکه دولت در حوزه تأمین اعتبار بیمه‌ها و پرداخت بدهی به مراکز درمانی و بهداشتی غافل شده، افزود: مشکلاتی که حوزه بهداشت و درمان پیش‌آمده کاملاً قابل پیش‌بینی بود و نباید دولت در این خصوص غفلت می‌کرد تا ما شاهد چنین بحرانی می‌شدیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.