تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 15:48
کد خبر : 22619

فرمانده انتظامی گیلان: از امن ترین استان های کشور هستیم / افزایش کشفیات پلیس فتا

فرمانده انتظامی گیلان: از امن ترین استان های کشور هستیم / افزایش کشفیات پلیس فتا

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، این استان را از امن ترین مناطق کشور خواند و گفت: طی چهار ماه نخست امسال سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، سرقت تحت پوشش مامور و سرقت طلافروشی ها صفر بوده است.

سردار محمدرضا میرحیدری روز شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با اعلام این مطلب افزود: سرقت هایی همچون منزل و مغازه نیز کاهش داشته و در واقع، سرقت های مهم ۱۰ درصد کاهش اما متاسفانه کل سرقت ها ، ۲ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه با اهتمام پلیس کشفیات مربوط به مواد مخدر ۵۷ درصد افزایش داشته، گفت: بیشتر تمرکز به قاچاقچیان عمده است و دو سه مورد از کشفیات مواد مخدر را از مبدا در استان های دیگر کشف و از ورود آنها به استان جلوگیری کردیم.
وی افزود: همچنین در ارتباط با قاچاق سوخت، افزایش کشفیات ۲۰۹ درصد بوده است.
سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس استان در کنار دستگاه های امنیتی با جدیت وظایفش را دنبال می کند، تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش پلیس و اصلاح رفتاری آنها ، با قوت توسط پلیس های تخصصی و دستگاه های نظارتی دنبال می شود.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار توأم با مهربانی اشاره و خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر ، همواره تلاش خود را به کار گرفته ایم و درهمین راستا نیز به طور مستمر نظارت انجام می شود.
وی افزود: در بازرسی دقیق و عینی که اخیرا از سوی ناجا بر عملکرد یگان های استان انجام شد، با همکاری مردم و مساعدت بین دستگاه های مختلف ، ۱۱ رده فرماندهی انتظامی گیلان رتبه عالی کسب کردند.
وی ادامه داد: مابقی رده ها به عنوان خیلی خوب شناخته شدند که این، جای افتخار و مباهات دارد.

** برخی جرائم در استان، روند افزایشی دارد
فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه چندین مولفه از جرائم در استان روند افزایشی داشته، گفت: جرائم رایانه ای ، رشد فزاینده ای دارد به طوری که در چهار ماه گذشته، ۸۰ درصد افزایش جرائم این بخش را داریم.
سردار میرحیدری با بیان اینکه در ارتباط با حوزه ترافیکی شرایط خوبی نداریم، گفت: بدلیل شرایط نامطلوب و کاستی ها در زیر ساخت ها ، مردم تاوان سنگینی می پردازند.
وی با یادآوری اینکه کاستی در زیرساخت های استان مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته است، گفت: توسعه نیافتگی جاده های استان به این دوره ختم نمی شود و طی مدت یادشده، جاده های گیلان نسبت به سایر استان ها ، رشدی نداشته است.
وی بیشترین قربانیان تصادفات جاده های گیلان را عابران پیاده و راکبان بومی موتورسیکلت ها ذکر و اضافه کرد: پلیس اعتقاد دارد اگر روشنایی معابر تقویت و شانه جاده ها استانداردسازی شوند، تاثیر بسزایی در کاهش تلفات سوانح جاده ای خواهد داشت.
وی گفت: طی چهار ماه گذشته تصادفات در استان ۱۴ درصد، متوفیان پنج درصد و تعداد مصدومان و مجروحان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

** افزایش کشفیات در حوزه پلیس فتا ۳۶ درصد است
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ۳۶ درصد افزایش کشفیات در حوزه پلیس فتا بوده، گفت: متاسفانه میزان رشد جرائم در پرونده های تشکیل شده ، ۶۴ درصد است.
وی ادامه داد: فراوانی هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۶ درصد، مزاحمت های اینترنتی ۲۵ درصد و برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروندان ۱۸ درصد است که مهمترین جرائم در حوزه جرائم سایبری هستند.
سردار میرحیدری رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر، نمونه شدن چندین مدیر انتظامی استان ، راه اندازی شش مرکز قرآنی در جهت ترویج فرهنگ دینی، برقراری امنیت در طرح ساماندهی سواحل با مشارکت دستگاه های دیگر و آمادگی برای بازگشایی مدارس را از جمله دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.