تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 14:04
کد خبر : 22474

اقتصاد مقاومتی استراتژی صادرات اقتصادمحور است/ ایران با صادرات محصولات کشاورزی به روسیه باید رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد

اقتصاد مقاومتی استراتژی صادرات اقتصادمحور است/ ایران با صادرات محصولات کشاورزی به روسیه باید رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با روسیه اهتمام به اقتصاد مقاومتی را استراتژی صادرات اقتصادمحور نام برد و گفت: ایران باید با صادرات محصولات کشاورزی به روسیه رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

سید جلیل جلالی فر با اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بیان اینکه حجم مبادلات کشور ما به روسیه پیشرفت قابل‌توجهی ندارد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با جمعیت حدود ۹ میلیون نفر، با امکانات بندری محدود، با شرایطی جغرافیایی که به‌اندازه یکی از استان‌های کشور ما است و همچنین با داشتن فاصله بسیار زیاد چیزی به‌اندازه دو برابر توانسته به روسیه صادرات انجام دهد.

وی بابیان اینکه ما در سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۳ میلیون دلار به کشور روسیه صادرات داشته‌ایم درحالی‌که اسرائیل ۷۱۹ میلیون دلار به کشور روسیه صادرات انجام داده افزود: عمده محصولاتی را که رژیم صهیونیستی در آن‌ها صادرات داشته بخشی مربوط به محصولات پزشکی است اما بیشتر محصولات صادراتی آن‌ها میوه‌جات و محصولات باغی است که حدود ۱۱۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی را توانسته به روسیه صادر کند.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با روسیه با اذعان به اینکه ۱۰۳ میلیون دلار از محصولات گیاهی، گلهای زینتی، سیفی جات و سیب زمین هم از مواردی است که اسرائیل توانسته به روسیه صادر کند، گفت: حجم مبادلات ما به روسیه تقریباً میزان با صادرات اسرائیل به روسیه است اما ایران در صادرات سبزیجات و سیفی جات از اسرائیل کمتر توانسته به روسیه صادرات انجام دهیم.

فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه ایران باید از همان راهی که آمریکا علیه کشورها استفاده می‌کند، رژیم صهیونیستی را محدود کند گفت: همان‌گونه که آمریکا با حربه تحریم ایران را تحریمی می‌کند باید در بازارهای هدف رژیم صهیونیستی نفوذ کنیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

جلالی فر با اذعان به اینکه اگر واقعاً می‌خواهیم کشور ما را صادرات محور کنیم یکی از نتایج خوب آن این است که در داخل کشور اشتغال ایجاد شود، افزود: باید محصولاتی را که تولید می‌کنیم بتوانیم صادرات و در یک بازار خارج از مرز خود نفوذ کنیم تا بتوانیم به‌جای صادرات نفتی محصولات کشاورزی، باغی و صیفی صادر و ارز وارد کشور کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن اسرائیل به خاطر کوچک بودن آن، گفت: معتقدم باید قدرت موشکی را به رخ رژیم صهیونیستی بکشیم تا بدانند که ایران کشوری قدرتمند است و حرکت‌های سیاسی همچون روز قدس را هم برگزار کنیم تا بدانند که مسلمین متحد هستند اما در بازارهایی که رژیم صهیونیستی دارند نیز باید نفوذ کرد و با در اختیار گرفتن بازارهای آن‌ها، آن‌ها را شکست دهیم.

مشاور روابط اقتصادی گیلان با روسیه بابیان اینکه این شکست درست عکس نتیجه کشور ما را می‌دهد، بیان کرد: با صادرات به کشور روسیه می‌توانیم علاوه بر ارزآوری در کشور برای رژیم صهیونیستی محدودیت درآمدی و بیکاری داشته باشیم.

فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه ما رژیم صهیونیستی را می‌توانیم در درون با صادرات محصولاتی که روسیه داریم دچار چالش کنیم، گفت: صادرات ایران به روسیه باید به‌عنوان یک تحریم سیاسی که به کمک اقتصاد می‌آید مطرح شود.

جلالی فر با اشاره به اینکه ما در اقتصاد صادرات محور استراتژی داریم و آن‌هم اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تبیین و اعلام‌شده است، تصریح کرد: رهبری بسیار شفاف و روشن تاکید کرده که اقتصاد ما صادرات محور داشته و مناطق آزاد تقویت شوند که همگان باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.