تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 12:24
کد خبر : 22378

فرماندار لاهیجان: با برنامه ریزی اصولی، سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم

فرماندار لاهیجان: با برنامه ریزی اصولی، سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: باید با برنامه ریزی های درست و اصولی و انجام اقدامات ورزشی، فرهنگی و هنری ، از آسیب های اجتماعی پیشگیری و سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم.

سید محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان لاهیجان ضمن تاکید بر لزوم رفع آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با همکاری و برنامه ریزی های دقیق همه دستگاه های ذیربط ، می توان از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد زیرا این آسیب ها نباید موجب از بین بردن سرمایه های اجتماعی شوند.
وی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی را اقداماتی مانند ورزش ، کارهای فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: از این طریق می توان مانع از شکل گیری آسیب های اجتماعی در جامعه شد و همه با هم، باید در موضوعات فرهنگی و اجتماعی پای کار باشیم و برای رفع معضلات اجتماعی تلاش کنیم.
احمدی پیشگیری را اولویت مهم در مبارزه با آسیب ها ذکر و خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی، می توان از هنر بهره برد و با استفاده از هنر و موضوعیت بخشیدن و جهت دهی مرتبط با آن ، می توانیم از ظرفیت های این بخش نیز استفاده کنیم.
به گفته فرماندار لاهیجان، بر اساس برنامه توسعه ششم کشور ، باید در پایان این برنامه پنج ساله، ٢۵ درصد از معضلات اجتماعی کشور که شامل شهرستان و استان هم می شود را با برنامه ریزی درست و شیوه های مختلف علمی و عملی، کاهش دهیم و این مطالبه ای است که مردم از ما دارند.
وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را یکی از مراکز بسیار مهم شهرستان در کارهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی دانست و یادآور شد: این دانشگاه می تواند در امور فرهنگی و اجتماعی نقش پررنگی داشته باشد و به مسئولان شهرستان کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: دولت و رئیس جمهوری ، کاملا در بحث ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی مصمم هستند که این برنامه ها و سیاست ها با روی کار آمدن دولت دوازدهم ، با جدیت دنبال خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: هیچ مانع داخلی را در سیستم اجرایی دستگاه های دولتی شهرستان نمی پذیریم، مدیران ما باید افرادی چابک، دارای برنامه و فکر، شجاعت و خلاقیت باشند.
شهرستان لاهیجان با افزون بر ۱۶۷ هزار نفر جمعیت، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.