تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 11:31
کد خبر : 22242

فعال سیاسی: سیاست تنش زدایی، راهبرد کشورهای توسعه یافته است

فعال سیاسی: سیاست تنش زدایی، راهبرد کشورهای توسعه یافته است

عضو شورای اصلاح طلبان استان گیلان با اشاره به تعامل سازنده با جهان به عنوان یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهوری گفت: تعامل سازنده با جهان، از راهبردهای کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان این مطلب افزود: تعامل سازنده با جهان باید در چارچوب قانون اساسی و بر اساس سیاست تنش زدایی و برد – برد باشد.
وی با اشاره به در پیش بودن تحلیف رئیس دولت دوازدهم و اهمیت قانونی جایگاه و وظایف رئیس جمهوری در قانون اساسی بیان کرد: ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، بر مبنای اصولی است که در قانون اساسی آمده و رئیس جمهوری با رأی مردم انتخاب و شخص دوم کشور محسوب می شود.
سخنگوی کانون فرهنگیان استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که بر عهده رئیس جمهوری گذاشته شده، آن است که رئیس قوه مجریه، مجری قانون اساسی است.
رمضانپور نرگسی بیان داشت: وظایفی که در قانون اساسی مشخص شده به ویژه بعد از اصلاحیه آن، اختیارات اجرایی کشور را بر عهده رئیس جمهوری گذاشته و در عین حال رئیس جمهوری را مجری قانون اساسی می داند.
عضو شورای اصلاح طلبان استان گیلان وحدت قوا را برای تحقق برنامه ها و سند چشم انداز در کشور ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به توفیقات و تحقق برنامه های بالادستی، ضروری است تا هریک از قوا در چارچوب وظایف خود، عمل کنند.
وی تحقق این امر را زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام در کشور و در پی آن، تعالی ایران اسلامی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ، مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری پنجشنبه هفته جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام و مراسم تحلیف نیز ۱۴ مردادماه جاری در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.