تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 11:10
کد خبر : 21849

منابع گیلان برای تداوم آبرسانی به مزارع شالیزاری مطمئن است

منابع گیلان برای تداوم آبرسانی به مزارع شالیزاری مطمئن است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : منابع استان برای تداوم آبرسانی به مزارع شالیزاری مطمئن است و هیچ کمبودی در زمینه تامین آب زراعی سالجاری نداریم.

وحید خرمی مهان افزود : از امروز ، آب سد سپیدرود در همه کانال های آبخور رهاسازی می شود و تا روزی که کشاورزان شالیکار نیاز داشته باشند، این آبرسانی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: تا پایان دهم مردادماه جاری، آبرسانی به شالیزارهای استان و سایر مزارع تحت پوشش آبخور سد سپیدرود ادامه دارد.
به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در حال حاضر میزان ذخیره آب پشت سد سپیدرود ۳۳۲ میلیون متر مکعب است .
خرمی افزود: از فروردین ماه سال جاری تا کنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد آب رودخانه سپیدرود در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.
از اواخر نیمه دوم تیر تا پایان شهریورماه ، به تناسب جدول زمان کاشت، فصل برداشت برنج در استان است. گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است و رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج بعد از استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر، سپیدرود و خزر جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.
گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که از این میزان حدود ۱۸۰ هزار هکتار آن آبخور آورد سد سپیدرود هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.