تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 16:10
کد خبر : 21654

علم وفناوری زمینه ساز توسعه همکاری کشورهای اسلامی است

علم وفناوری زمینه ساز توسعه همکاری کشورهای اسلامی است

معاون و دبیر وزیر علوم پاکستان توسعه همکاری های متقابل حوزه علم و فناوری را زمینه ساز توسعه همکاری های همه جانبه کشورهای اسلامی دانست .

فضل‌عباس ماکن روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایرانی ها افرادی توانمند و دارای تجارب ارزنده در زمینه علم و فناوری هستند و شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه فناوری در ایران بودیم .
وی تبادل اطلاعات و توسعه همکاری ها و همچنین استفاده از تجارب را از اهداف سفر این هیات عنوان و تصریح کرد : ایران و پاکستان از کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند و سفرها و بازدید های متقابل ، زمینه ساز امضاء توافقنامه ها در راستای توسعه همکاری های متقابل است.
معاون وزیر علوم پاکستان با اشاره به وجود سوابق تاریخی و فرهنگی و مذهبی مشترک دو کشور تصریح کرد: این نقاط اشتراک ما را به همدیگر نزدیک و متصل می کند و بازدید از دستاورد های معرفی شده در پیشبرد و توسعه روابط و همکاری های متقابل کشورها بسیار تاثیر گذار است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، هیأت بلند پایه وزارت علوم پاکستان به ریاست فضل‌عباس ماکن معاون و دبیر وزیر علوم پاکستان و با همراهی ژنرال نوید زمان رییس دانشگاه ملی علوم و فناوری (NUST) و همچنین دکتر راحیل قمر رییس موسسه فناوری اطلاعات کامست (CIIT) با هدف توسعه همکاری های علمی و فناوری متقابل بین دو کشور از مرکز رشد واحدهای فناور انزلی و صنایع دریایی شهید تمجیدی بازدید کردند.
پارک علم و فناوری گیلان از شهریور ماه سال ۱۳۸۱ با هدف تبدیل ایده های فناورانه محققان ،دانش آموختگان ،فناوران و نوآوران به کسب و کارو بسط فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری بعنوان زیر مجموعه ای از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری فعالیت اجرائی خود را آغاز کرد.
در این مدت تعداد ۷۰ طرح پژوهشی و ۱۱ طرح نیمه صنعتی مرکز اجرا و برای حدود ۵۰ دستاورد ابتکاری و نوآوری نیز گواهینامه تایید علمی و فنی صادر شد .
طرحهای نیمه صنعتی اجرا شده به لحاظ مشابه سازی ،تولید مواد وساخت دستگاههای مورد نیاز صنعتی در داخل کشور موجبات صرفه جویی ارزی و خودکفایی در زمینه های مختلف صنعت بوده است .
مرکز رشد واحدهای فناور گیلان نیز مهر ماه سال ۸۲ با هدف ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت متخصصان،ایجاد اشتغال و استفاده از فرصتهای موجود در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات شروع بکار نموده و از سال ۸۴ به فعالیتهای خود در راستای اطلاع رسانی و جذب صاحبان ایده های فناورانه در سایر محورهای فنی شامل الکترونیک و مکاترونیک،مدیریت و طراحی گردشگری کشاورزی و روستائی،صنایع تکمیلی و جانبی کشاورزی،دامپروری،شیلات و گیاهان دارویی با توجه به پتانسیل منطقه و ارائه خدمات به آنها ادامه داده است.
هم اکنون گیلان دارای یک پارک فناوری در رشت شش مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستانهای انزلی ، رودسر ، آستانه اشرفیه ، آستارا ، رودبار ، تالش و یک مرکز رشد کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.