تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 14:57
کد خبر : 21631

واگذاری تصدی‌گری سازمان استاندارد به بخش خصوصی/انتخاب نخستین اعضای هیأت مدیره مجمع بازرسی استان گیلان

واگذاری تصدی‌گری سازمان استاندارد به بخش خصوصی/انتخاب نخستین اعضای هیأت مدیره مجمع بازرسی استان گیلان

مدیرکل مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از واگذاری کارهای تصدی‌گری سازمان استاندارد به بخش خصوصی خبر داد و گفت: روز گذشته نخستین اعضای هیأت مدیره مجمع بازرسی استان انتخاب شدند.

داریوش اشکانی پور با اشاره به انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان مجمع کارشناسان رسمی استاندارد گیلان اظهار کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سازمان استاندارد بخشی از کارهای تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی از واگذاری بازرسی کارشناسی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: ما عده‌ای از کارشناسان حقیقی را در سطح استان شناسایی کرده و از آن‌ها آزمون ورودی گرفته و دوره‌های آموزشی برگزار کردیم.

مدیرکل مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان افزود: سازمان استاندارد برای این افراد پروانه تأیید صلاحیت صادر می‌کند تا قادر باشند نسبت به بازرسی از واحدهای تولیدی سطح استان اقدام کنند.

وی به جلسه اعضا هیأت مؤسس در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته و با حضور معاون وزیر کار و در جمع اعضا ۹۰ نفره این مجمع، نخستین مجمع عمومی برای انتخاب اعضا نخستین هیأت مدیره برگزار شد.

اشکانی پور با تأکید بر امضا تفاهم‌نامه بین اداره کل استاندارد و مجمع بازرسی اظهار کرد: پس از انتخاب مدیرعامل تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهد شد که بر اساس آن انجمن بتواند کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

مدیرکل مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با اشاره به انتظارات سازمان استاندارد از اعضای انجمن گفت: سازمان برخی از بازرسی‌های کارشناسی خود در سطح استان را به اعضا انجمن واگذار خواهد کرد.

وی یکی از این واگذاری‌ها را تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار دانست و خاطرنشان کرد: برخی آزمون‌ها توسط آزمایشگاه‌های همکار مستقر در سطح استان اجرا می‌شود.

اشکانی پور از استقرار هشت آزمایشگاه همکار در استان خبر داد و گفت: با این اقدام حلقه نظارتی سازمان یک حلقه بالاتر رفت و این‌گونه نظارت ما بر کارشناسان شرکت‌های بازرسی خواهد بود که کارها را به آن‌ها محول کردیم.

به گزارش فارس، در این جلسه پس صحبت‌های حاضران و پس از تصویب اساسنامه حسین مقدسی اصلی، اسماعیل بهروز نرگسی، خانم خورشید میرباقری، زهرا ضیایی کوچصفهانی و محبوبه دلاور رفیعی به‌عنوان اعضای اصلی و محمدصادق عابدینی و سید رضا مطلبی به‌عنوان عضو علی‌البدل در هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

همچنین پژمان پورحبیب و بهاره معتقدی به ترتیب به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل در نخستین نشست مجمع کارشناسان رسمی استاندارد گیلان انتخاب شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.