تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396 - 21:17
کد خبر : 21552

پژوهش در توسعه مدیریت شهر و روستا ضروری است/برگزیده شدن طرح دهیار لیما اشکورات رودسر در همایش ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

پژوهش در توسعه مدیریت شهر و روستا ضروری است/برگزیده شدن طرح دهیار لیما اشکورات رودسر در همایش ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

محقق، پژوهشگر و عضو شورای پژوهش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در توسعه مدیریت شهر و روستا ضروری است گفت: قدرت و استقلال هر کشوری در پژوهش و تولید علم استوار است.

مازیار جعفری  در رودسر، اظهار کرد: یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی جامعه تولید اطلاعات و دانش جدید حاصل از فعالیت‌های پژوهشی است.

وی تحقیق و پژوهش را در توسعه مدیریت شهر و روستا ضروری خواند و افزود: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

جعفری از برگزیده شدن طرحش با عنوان ” رویش باورهای بزرگ از جنس خودکفایی و اشتغال‌زایی در تأمین اقتصادی مدیریت و توسعه شهری و روستایی ” در همایش ملی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دوازدهمین سمپوزیوم پیشرفت‌های علوم و تکنولوژی توسعه پایدار شهری خبر داد.

وی مهم‌ترین اهداف این همایش و طرح پژوهشی خود را شناخت، تحلیل و ارزیابی وضعیت کنونی، تنگناها و مشکلات شهرداری‌ها و روستاهای توسعه‌پذیر در خصوص تأمین مالی پروژه‌های شهری و روستایی دانست و گفت: راه‌کارهای مناسب جهت اشتغال جوانان و وابستگی کمتر شهرداری‌ها به درآمد شهری از طریق شهروندان و نفوذ و ارتباط جهت دریافت مستدل اعتبارات ارائه‌شده است.

محقق، پژوهشگر و عضو شورای پژوهش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط فی‌مابین نهادهای تخصصی، دانشگاهی و اجرایی نظیر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دولت، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا و ایجاد هم‌گرایی و ارتباط مناسب به‌منظور حل مسائل و مشکلات، تأمین مالی شهرداری‌ها و ارتقاء دانش علمی دست‌اندرکاران مالیه شهری و نقش و جایگاه نظام تأمین مالی در تحقق جهاد اقتصادی در شهرداری‌ها و همچنین کارکرد تأمین مالی در فراهم‌سازی زیرساخت‏های جهاد اقتصادی در تسریع روند ایجاد و توسعه زیرساخت‎های شهری است.

جعفری گفت: ان‌شاءالله بتوانیم این تحقیق برتر را پس از بررسی نهایی و دقیق در کمسیون پژوهش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور زمینه اجرایی آن را در  برخی شهرهای مستعد کشور آغاز کنیم.

وی با اشاره به حضور خود در همایش‌ها و کنگره‌های مختلف شهری و روستایی و ارائه مقالات پژوهشی و تحقیقاتی مختلف بیان کرد: طرح «دهکده ارگانیک» ازجمله تحقیق و مقالاتی است که سال گذشته به‌عنوان یکی از آثار برتر استانی به کشور راه یافت.

عضو پژوهشی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رویکرد گردشگری را از اصلی‌ترین اهداف طرح «دهکده ارگانیک» خواند و تصریح کرد: با استفاده از بافت طبیعی و سنتی منطقه، غذاهای بومی و محلی و گیاهان دارویی به‌عنوان داروهای ارگانیک در راستای سلامتی می‌توان در جذب گردشگران سبز بهره گرفت.

وی نگارش کتاب «دهیاری‌ها در آینه حقوق و قضا» را از دیگر فعالیت‌های علمی و عملی خود عنوان کرد و گفت: این مجموعه به جایگاه دهیاری‌ها در راستای حقوقی، عمرانی و فرهنگی می‌پردازد.

جعفری تصریح کرد؛ امیدواریم شورای پژوهشی بتواند گام‌های مؤثری در راستای شکوفایی و بالندگی و اثربخشی در تحول بنیادین و توسعه مطلوب در حوزه شهری و روستایی کشور بردارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.