تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1396 - 13:11
کد خبر : 21382

انتخابات نظام پزشکی کشور، سفید آبی بنفش

انتخابات نظام پزشکی کشور، سفید آبی بنفش

بدلیل اختلال در سامانه فنی٬ انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور از الکترونیکی به دستی تبدیل شد.

علیرضا رحیمی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان تهران نوشت:

?بدلیل اختلال در سامانه فنی٬ انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور از الکترونیکی به دستی تبدیل شد.
این خبر دیروز (جمعه ۱۳۹۶/۴/۳۰) حین برگزاری انتخابات منتشر و موجب ناراحتی بسیاری از رأی دهندگان و کاندیداها شد.

?چنین اختلال های فنی ممکن است بلحاظ فرایندی قابل جایگزینی باشد اما بلحاظ حقوقی و اجرایی بهیچوجه قابل ترمیم و جبران نیست و خسارت‌های زیادی را متوجه برگزارکنندگان، نامزدها و حتی رای دهندگان می نماید.

?در فرایند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی همین مشکل اختلال در سامانه الکترونیکی (اعم از سامانه مرکزی یا شعبه اخذ رای) را در شهرهای مختلف تجربه کردیم که آثار بد آن همچنان مستند دعاوی و مطالبات ذوی الحقوق و کاندیداها است.

?بدلیل نگرانی زیادی که از کارآمدی سامانه انتخابات الکترونیکی حین اخذ رای و در زمان شمارش آرا داشتیم چند هفته قبل از زمان برگزاری انتخابات مراتب عدم اطمینان خود و تبعات زیانهای احتمالی را حضورا به وزیر کشور یادآوری نمودیم گرچه وزیر کشور اعلام کرده بود که حتی اگر یک درصد از کارایی دستگاهها و سامانه انتخابات الکترونیکی اطمینان نداشته باشیم اجازه برگزاری نمی‌دهیم اما حتی یک درصد از دغدغه ما بعنوان هیات نظارت بر انتخابات نیز برطرف نشد و انتخابات طبق برنامه ریزی قبلی بصورت الکترونیکی برگزار شد.

?تجربه های قبلی پیش روی هیات‌ مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور وجود داشت و اصولاً نباید به یکباره کل کشور را زیر بار انتخابات (تحلیل نشده) الکترونیکی می‌بردند تا در صورت مواجهه با وضعیتی که اکنون پیش امده (مقابل پیش بینی بود) با سردرگمی نسبت به اعتبار و صحت آرا و همچنین اعتبار شمارش و تجمیع آرا حداقل بتوان با مدل و روش قابل قبولی با شفافیت لازم به فرآیند نهایی انتخابات رسید.

?تک تک آرا جامعه پزشکی حق الناس بوده و همه کاندیداها در سراسر کشور ذینفع این انتخابات هستند و البته بنا به تجربه انتخاباتی چنین اختلالی نیز قابل پیش بینی بود.

?کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بعنوان مرجعی قانونی از موضع وظایف نظارتی خود می‌تواند با تدبیری فوری نظر موثر خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور برای تصمیم گیری در خصوص وضعیت پیش رو اعلام نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.