تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1396 - 13:23
کد خبر : 21304

احداث بزرگترین پروژه دارویی کشور با توان بخش خصوصی در استان گیلان ‌

احداث بزرگترین پروژه دارویی کشور با توان بخش خصوصی در استان گیلان ‌

اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان امروز به بررسی مراحل اجرای دو طرح صنعتی و دارویی در استان گیلان پرداختند.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان عصر امروز به ریاست محمدعلی نجفی استاندار گیلان و با حضور جمعی از مدیران استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار در رشت برگزار شد.

در این جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان به بررسی مراحل اجرای دو طرح صنعتی و دارویی در استان گیلان پرداختند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن اعلام گزارشی از مصوبات جلسات گذشته این ستاد گفت: طبق آخرین آمار، ۹۳۴ مورد از تسهیلات بانکی به ارزش ۵۴۵ میلیارد تومان جهت تسهیل امور سرمایه‌گذاری در استان گیلان پرداخت شده است.

علی منتظری تصریح کرد: استان گیلان از جهت تعداد پرداخت تسهیلات در رتبه سوم و از نظر میزان پرداخت‌ها در رتبه چهارم کشور قرار دارد که با روند پیشرو این رتبه امسال بهبود پیدا می‌کند.

اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان در این جلسه همچنین به بررسی روند اجرای طرح پالایشگاه پلاسمای انسانی با ۸۶۱ میلیارد سرمایه‌گذاری و طرح شرکت داروسازی مشتاقان پیشرفت با ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پرداخت.

مسئول اجرایی این دو طرح با تشریح شیوه اجرایی طرح‌ها اذعان داشت: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت و در راستای خودکفایی کشور در زمینه فرآورده‌های خونی، پالایشگاه پلاسمای انسانی گیلان با همکاری شرکت بیوتست آلمان احداث می‌شود.

غلامی‌نیا تصریح کرد: در صورت افتتاح این پالایشگاه، کشور در زمینه تولید فاکتور ۸، فاکتور ۹، آلگومین و I2IT که از فرآورده های مهم خونی هستند خودکفا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه دارویی کشور در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب است افزود: پالایشگاه پلاسمای خون گیلان ۲۲۰ میلیارد یورو سرمایه ارزی و ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه ریالی دارد.

غلامی‌نیا با اعلام اینکه فاز اول این پروژه در بازه زمانی ۱۴ الی ۱۶ ماهه و کل پروژه در بازه ۴۵ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: در فاز اول پروژه از ارسال مستقیم پلاسما به آلمان جلوگیری می‌شود و در دو فاز بعدی سایر فرآورده های خونی در کشور تولید خواهد شد.

وی در پاسخ به این شبهه که در حال حاضر آیا تمام پلاسمای خون بعد از ارسال به آلمان به کشور بازمی‌گردد یا خیر گفت: متاسفانه این موضوع قابل اثبات نیست زیرا شرکت آلمانی طبق قرارداد، میزان مشخص و ثابتی از فرآورده‌ها را به ایران برمی‌گرداند و اینکه آیا میزان بیشتری تولید می‌کند یا خیر قابل محاسبه نیست.

مسئول اجرایی طرح در توضیح پروژه مجتمع داروسازی نیز اذعان داشت: با احداث این پروژه، ۲۰۰ میلیون بطری سرم و ۳۵۰ میلیون انواع آمپول و همچنین انواع قرص و شربت در کشور تولید می‌شود‌‌‌.

غلامی‌نیا اظهار داشت: فاز اول این پروژه در بازه زمانی ۲.۵ ساله به مرحله بهره برداری می‌رسد که موجب ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی پایدار در استان گیلان می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.