تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 17:25
کد خبر : 20978

پهلوگیری نخستین کشتی حامل گندم در بندر آستارا

پهلوگیری نخستین کشتی حامل گندم در بندر آستارا

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا گفت: برای نخستین بار در این شهرستان، کشتی حامل گندم از کشور روسیه به وزن سه هزار و ۲۰۰ تن پس از پهلوگیری در این واحد بندری تخلیه شد.

سید محمود میرنبی لی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران آستارا افزود: این محموله توسط بخش خصوصی وارد و با رعایت کامل قوانین بهداشتی و بندری در انبار سرپوشیده بندر آستارا تخلیه شد.
وی با اشاره به اینکه نزدیکی به بندر باکو جمهوری آذربایجان و بندرهای ماخاچ‌کالا و آستراخان روسیه از ویژگی‌های ممتاز بندر آستارا است، ابراز امیدواری کرد با صدور کد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، شاهد توسعه روزافزون آن باشیم.
میرنبی لی یاداور شد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، ۳۵ هزار و ۸۷۳ تن کالا توسط ۴۸ فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی شده است و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
این واحد بندری به مساحت ۶۰ هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و ۲ میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.