تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 - 11:00
کد خبر : 20712

تجهیز مساجد لاهیجان به کتابخانه و امکانات فرهنگی

تجهیز مساجد لاهیجان به کتابخانه و امکانات فرهنگی

تجهیز مساجد و حسینه های شهر لاهیجان به کتابخانه و امکانات فرهنگی در دستور شورای فرهنگ عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان و امام جمعه این شهر عصر دوشنبه در جلسه اعضای این شورا ، بر تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد و حسینه ها تاکید و اظهار کرد: مسجد جامع چشم شهر است ولی یک کتابخانه ندارد و باید همه مسئولان دراین زمینه کوشا بوده و در تجهیز آن همکاری کنند.
حجت الاسلام عبدالله زاده یادآورشد:با توجه به اینکه فقر فرهنگی در باره کتاب و کتابخوانی در این شهرستان وجود دارد کتابخانه های مساجد و حسینه ها علاوه بر تجهیز ، باید بروز رسانی نیز بشوند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به مقوله کتاب و کتابخوانی و فرهنگ عمومی و تجهیز کتابخانه های مساجد و اماکن عمومی توجهی ویژه داشته باشند.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: در فرهنگ نباید بصورت جزیره ای عمل کرد و همه باید با تعامل ، هم افزایی و برنامه های منسجم به ارتقاء فرهنگ شهرستان کمک کنند.
سید محمد احمدی ادامه داد: توجه به فرهنگ عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است و هر مانعی که در سر راه فرهنگ ایجاد شود با آن برخورد می کنیم.
وی با اشاره به بررسی ویژگی ها و مشکلات فرهنگی تصریح کرد: تجهیز کتابخانه های مساجد و حسینه های توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دستور کار قرار دارد و همه باید در این زمینه همکاری کنند.
به گفته احمدی ، به همت همه ادارات و نهادهای فرهنگی مسجد جامع لاهیجان به عنوان یک نمونه عملی به کتاب و تجهیزات کمک آموزشی نظیر فیلم تجهیز خواهد شد که این موضوع به عنوان یکی از مصوبات این نشست به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی رسید.
فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان نیز در سخنانی بر تبلیغ مصرف کالاهای تولید داخلی و کمک به این کالاها تاکید کرد و گفت :استکبار در تلاش است تا ذائقه ها را تغییر دهد و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی باید بتواند استفاده از کالاهای ایرانی را برجسته کند.
وی توجه به مسایل زیست محیطی را در فرهنگ عمومی بسیار ضروری دانست.
پیام دهکردی فعال فرهنگی و از هنرمندان کشور نیز در این نشست اظهار داشت: عرصه فرهنگی نیز نیازمند مدیریت جهادی و عزم ملی است و هر اندیشه ای که در قالب هنر تجلی پیدا نکند، نمی تواند ماندگار باشد.
وی گفت: جامعه باید بتواند بسته های فرهنگی مناسبی به نسل جوان ارائه دهد زیرا چند دهه اخیر ثابت شده که برخورد قهرآمیز جواب نمی دهد.
مصباحی رئیس تبلیغات اسلامی لاهیجان نیز پیشنهاد کرد: برای اجرای برنامه فرهنگی و تجهیز مساجد به کتابخانه ها ، ۳۰مسجد به عنوان الگو انتخاب و برای آنها زمان بندی و برنامه ریزی تعریف شود.
شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.