تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 12:09
کد خبر : 20383

موفقیت گیلان در اجرای طرح نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر

موفقیت گیلان در اجرای طرح نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تائید سازمان بهداشت جهانی،در اجرای طرح (پایلوت) نظام سندرمیک بیماری های واگیر موفق عمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه برگزاری نشست بررسی نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر با حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در سفر دو روزه خود به گیلان و با بررسی های انجام شده، اجرای طرح نظام سندرمیک بیماریهای واگیر در این استان را موفق اعلام کردند.

شاهرخ یوسف زاده چابک ، در تشریح اجرای پایلوت طرح نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر در گیلان، گفت: این طرح از سال گذشته در استان گیلان اجرا شد که سامانه ای نیز به همین منظور راه اندازی شده است.

او گفت: در این سامانه ۱۵ نشانه بیماری های واگیر ثبت می شود که در مجموع ثبت این نشانه ها، امکان شناسایی ۱۷۰ بیماری را برای مجموعه بهداشت و درمان فراهم می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در رابطه با اهمیت اجرای این طرح گفت: با شناسایی این تعداد از بیماری های واگیر می توان برای تشخیص به موقع و پیشگیری از همه گیری بیماری ها اقدام کرد.

او با قدردانی از حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه معاونت بهداشتی و حوزه بیماریهای واگیر این وزارتخانه گفت: این کار بسیار ارزشمند و منحصر به فرد در گیلان برای اولین بار در خاورمیانه انجام شد.

یوسف زاده چابک حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای بررسی طرح یاد شده در استان گیلان را مهم دانست و اظهار کرد: همه موارد اعلام شده از سوی این کارشناسان و توصیه های آنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای رفع چالشها و بهبود هرچه بیشتر وضعیت تلاش می کنیم.

سه نفر از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به همراه نمایندگانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مدت دو روز نحوه اجرای این طرح در استان گیلان را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.