تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1396 - 10:49
کد خبر : 20051

فیزیکدان ایرانی آمریکایی در فهرست ۳۰ باهوشترین انسان های جهان

فیزیکدان ایرانی آمریکایی در فهرست ۳۰ باهوشترین انسان های جهان

– شهریار افشار (شهریار صدیق افشار ) فیزیکدان و کارآفرین ایرانی آمریکایی که متولد ۱۳۵۰ است در در رده‌ی هشتم فهرست ۳۰ ابا هوشترین افراد زنده حال حاضر دنیا قرار گرفت. وی فارغ التحصیل دبیرستان صالح تهران است و برای نوآوری و انجام آزمایش افشار در دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۴ تبدیل به یک چهره‌ی بسیار مشهور شده است.

شهریار افشار در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ به عنوان مدرس در دانشگاه هاروارد تدریس کرده است و در سال ۲۰۰۶ در دانشگاه مؤسسه پریمتیک فیزیک نظری کانادا استاد مدعو بوده است.  افشار همچنین استاد مهمان در دانشکده فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه روآن نیوجرسی است.

آزمایش افشار یک آزمایش نوری است که ادعا شده نشان‌دهنده تناقضی در اصل مکملی مکانیک کوانتومی است. در نتیجه جنجال های پیرامون این ادعا، افشار درباره دین و ملیتش نیز مورد حمله قرار گرفته است. این حملات شخصی در یک سرمقاله نیوساینتیست مورد انتقاد قرار گرفت که آن‌ها را «افراطی» خوانده بود.

یکی از اختراعات قابل توجه شهریار افشار، مینی بلندگو “۴D” Soundlink است. در سال ۱۹۸۹، افشار جایزه معتبر بین المللی خوارزمی را به دست آورد.

در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۹، در آستانه راه‌اندازی برخورددهنده هادرونی بزرگ، افشار در یک اظهار نظر اعلام کرد که شرط می‌بندد شتاب‌دهنده بوزون هیگز را نخواهد یافت و به جای آن تئوری پیشنهادی خود را درباره منشا اینرسی که در مقاله‌ای در ۱۹۹۹ توصیف کرده بود را ارائه داد.

اخیراً افشار بر کارهای تجاری خود، به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت ایمرز در کمبریج ماساچوست، شرکتی در زمینه بازی‌های کامپیوتری، تمرکز نموده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.