تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1396 - 14:32
کد خبر : 18664

آمریکا متهم اصلی تولید گازهای گلخانه ای

آمریکا متهم اصلی تولید گازهای گلخانه ای

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم محیط زیست را به مهمترین مسئله کشور تبدیل کرد، گفت: بهینه سازی مصرف انرژی یکی از جهت گیری های اصلی دولت دوازدهم است چرا که این امر یک تعهد ملی و بین المللی است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مراسم دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: توجه به مسایل محیط زیستی بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز همه به این موضوع واقف هستیم که جهان بیش از ظرفیت های زیستی خود در معرض آسیب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: گرم شدن زمین تغییر اقلیم، افزایش گازهای گلخانه ای، آلودگی آب و خاک و هوا، نابودی جنگل ها و مراتع از جمله تهدیدات زیست محیطی است.

جهانگیری با بیان اینکه امروز تهدیدات زیادی برای همه مردم کره زمین وجود دارد، افزود: همه دولت ها و ملت های دنیا باید نسبت به سرنوشت زمین حساس باشند و برای آن برنامه ریزی کنند.

معاون اول رییس جمهور مقابله با تهدیدات زیست محیطی را امری فرازمانی و فرامکانی عنوان کرد و گفت: اقدامات بین المللی زیادی برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با تهدیدات محیط زیستی انجام شده است.

جهانگیری توافقنامه زیست محیطی پاریس را یکی از اقدامات بین المللی برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: توافق پاریس پس از مذاکرات مختلف با کشورهای متعدد نهایی شد و سرانجام به امضای همه کشورها رسید.

جهانگیری با اشاره به خروج ایالات متحده آمریکا از توافق پاریس تصریح کرد: کشوری که بیش از همه در تولید و گسترش گازهای گلخانه ای نقش دارد در یک برتری جویی بی حساب نسبت به توافق پاریس اعلام تردید کرده و رییس جمهور آمریکا گفته است که مردم آمریکا اعلام تردید کرده است.

معاون اول رییس جمهور آمریکا را متهم اصلی گازهای گلخانه ای دانست و خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا فراموش کرده است گازهای گلخانه ای تولید شده در چند دهه گذشته نه تنها زندگی مردم آمریکا بلکه زندگی بشریت را تهدید می کند.

جهانگیری با اشاره به نقش آمریکا در تولید و انتشار گازهای گلخانه ای تاکید کرد: امروز آمریکا بیش از همه کشورها باید به وظایف انسانی در خصوص مسایل زیست محیطی عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست گفت: بهینه سازی مصرف انرژی یکی از جهت گیری های اصلی در دولت دوازدهم است چرا که این امر یک تعهد ملی و بین المللی است.

جهانگیری با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف کشور عادلانه نیست، افزود: انصاف نیست که منابع انرژی در کشور هدر برود و محیط زیست آسیب ببیند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تلاش کردیم در دولت یازدهم محیط زیست را به مهمترین مسئله کشور تبدیل کنیم، تاکید کرد: در راستای اولویت بخشی به موضوع محیط زیست در کشور حل مشکل دریاچه ارومیه به عنوان اولین مصوبه دولت در دستور کار قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده است و با همکاری دستگاه های ذیربط در طرح احیای دریاچه ارومیه امروز می توانیم بگوییم خطر خشک شدن دریاچه ارومیه برطرف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.