تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 19:17
کد خبر : 1753

چرا روسیه از پایگاه هوایی همدان استفاده می کند؟

چرا روسیه از پایگاه هوایی همدان استفاده می کند؟

جارستان /  یکی از عوامل انتقال جنگنده های روسیه به پایگاه هوایی همدان در ایران می تواند نگرانی های امنیتی روسیه باشد. جارستان نقل از وب سایت استارتفور، منافع استفاده روسیه از یک پایگاه هوایی نظامی در ایران روشن است، چرا که پیشتر این جنگنده ها از روسیه برای حمله مواضع تروریست ها در سوریه پرواز

جارستان /  یکی از عوامل انتقال جنگنده های روسیه به پایگاه هوایی همدان در ایران می تواند نگرانی های امنیتی روسیه باشد.

جارستان نقل از وب سایت استارتفور، منافع استفاده روسیه از یک پایگاه هوایی نظامی در ایران روشن است، چرا که پیشتر این جنگنده ها از روسیه برای حمله مواضع تروریست ها در سوریه پرواز می کردند.

پرواز این جنگنده ها از ایران مسیر هوایی آنها را کمتر می کند و جنگنده های روسی را قادر خواهد ساخت که بمب های سنگین تری را با خود حمل کنند و همزمان هزینه های تعمیر و نگهداری این جنگنده ها و هزینه های کلی آنها را نیز کاهش دهند.

این در حالی است که فرودگاه در دسترس در سوریه وجود دارد اما مسکو مدعی است که این نوع از جنگنده ها قادر به نگهداری و پرواز از پایگاه هوایی حمیم در جنوب لاذقیه سوریه نیستند چرا که ظرفیت کافی برای اداره و نگهداری هواپیماهای بزرگ در این فرودگاه ها وجود ندارد.

این برای اولین بار نیست که این نوع از جنگنده های روسیه در پایگاه هوایی ایران در همدان به زمین می نشینند بلکه این برای اولین بار است که این جنگنده ها استقرار نیمه دائم در این پایگاه دارند و اقدام به سوخت گیری و تعمیر می شوند.

حضور جنگنده های سوخو ۳۴ روسیه در پایگاه هوایی همدان در ایران دلایل بسیاری را برای این حضور جنگنده های روسی مطرح می کند، سوخو۳۴ معمولا از پایگاه هوایی حمیم در سوریه پرواز می کردند، پایگاهی که از همدان به مواضع تروریست ها در شمال و شرق بسیار نزدیک تر است.

یکی از عوامل انتقال جنگنده های روسیه به پایگاه هوایی همدان در ایران می تواند نگرانی های امنیتی روسیه باشد، روسیه بارها عنوان کرده بود که ممکن است عملیات های هوایی این کشور در سوریه با خطر مواجه شود، و به تروریست ها اجازه تغییر موقعیت برای دوری از این حملات هوایی داده شود.

از سوی دیگر و با نزدک شدن تروریست ها به پایگاه هوایی حمیم می توان گفت ادامه این حملات هوایی از این پایگاه برای جنگنده های روسی غیرممکن شده بود.

در نتیجه می توان گفت که استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان یک تاکتیک بالقوه از سوی مسکو است. علاوه بر این، ارسال سوخو ۲۴ به پایکاه هوایی همدان می تواند به معنای حضور و هماهنگی بیشتر میان جنگنده های روسی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.