تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 - 15:41
کد خبر : 17039

تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد

تولید وانت آریسان و وانت تندر ۹۰ متوقف شد

? تولید وانت آریسان در فروردین ماه به صفر رسید. در کنار آریسان، تولید چهار وانت تندر ۹۰، کارا، درکا و وانت دیزل Z28ND نیز متوقف شد. ? به گزارش ایسنا، فروردین‌ماه امسال، تولید وانت آریسان با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۲۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسید. پس

? تولید وانت آریسان در فروردین ماه به صفر رسید. در کنار آریسان، تولید چهار وانت تندر ۹۰، کارا، درکا و وانت دیزل Z28ND نیز متوقف شد.
? به گزارش ایسنا، فروردین‌ماه امسال، تولید وانت آریسان با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۲۸ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسید. پس از توقف تولید وانت پیکان (باردو) در اسفند سال ۱۳۹۳، ایران‌خودرو تصمیم گرفت محصولی با طراحی به‌روز و امکانات بیشتری طراحی کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. ماحصل این تلاش، تولد محصولی به اسم وانت آریسان (کاریا) بود. این درحالی بود که انتقادهای متعددی به طراحی این وانت وارد شد.
? تولید وانت تندر ۹۰ نیز از ۷۰ دستگاه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافته است. وانت تندر ۹۰ به عنوان باکیفیت‌ترین وانت بازار داخل شناخته می‌شود که به دلیل همین ویژگی‌، نظر دسته‌ای از مشتریان را به خود جلب کرد. ظاهر این اتومبیل به تندر ۹۰ شباهت زیادی دارد، تنها در نمای عقب خودرو است که چراغ‌هایی با طراحی جدید و متناسب در کلاس خود به چشم می‌خورد.
? در این گزارش آمده که تولید وانت کارا از یک دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت کارا در دو کلاس وانت تک‌کابین و دوکابین، طراحی و تولید شده است. وانت کارا که برای بسیاری به عنوان وانت مزدا شناخته می‌شود، عضوی از خانواده‌های B Series مزدا بوده است. این اتاق، سومین نسل این سری است که در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵ تولید شد.
? در لیست توقف تولید ۵ وانت، نام وانت دیزل Z28ND نیز به چشم می‌خورد. تولید این وانت از ۴۶۵ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به صفر رسیده است. وانت Z28ND همان وانتی است که با نام زامیاد، نیسان وانت و نیسان آبی شناخته می‌شود. این وانت محصول شرکت نیسان بوده و سومین نسل مدل جونیور این شرکت است. نیسان جونیور نسل سوم که با کدهای ۱۴۰ و ۱۴۱ نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ در بازار جهانی عرضه شد. وانت نیسان یکی از پرتیراژ ترین وانت‌های بازار داخل بوده و از سال ۱۳۴۹ در ایران حضور پیدا کرده است.
? تولید وانت درکا هم با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از شش دستگاه در فروردین ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. این وانت محصول شرکت خودروساز چینی دانگ فنگ است. این وانت طراحی ناهم‌گون و نامتعارفی دارد. جلوپنجره‌های دو تکه این خودرو، یادآور امضای طراحی محصولات شرکت ب‌ا‌م‌و است، اما این المان‌ نه تنها باعث جذابیت این خودرو نشده، بلکه تو ذوق بسیاری می‌زند. چراغ‌های بزرگ و پهن به وانت درکا ظاهر خنگی داده است.
? این دومین خبر توقف تولید خودرو در سال جاری است. پیش از این خبری مبنی بر توقف تولید دو خودرو چینی لیفان ۸۲۰ و ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس منتشر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.