تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 13:00
کد خبر : 15995

روحیه معامله­ گری در خدمت آسیب به منافع شهر است

روحیه معامله­ گری در خدمت آسیب به منافع شهر است

ضرورت انتخاب آقای روحانی، یک لازمه ملی و فوری برای کشور است و در گام بعدی مساله شوراها نیز اهمیت پیدا می کند. فضایی که مردم با مشارکت خود در خرداد سال ۹۲ به وجود آوردند موجب شد تا کشور به مسیر عقلانیت برگردد.

روحیه معامله­ گری در خدمت آسیب به منافع شهر است

 

پس از مشخص شدن لیست اصلاح طلبان رشت برای شورای شهر و با توجه به اهمیت  انتخابات شورای شهر در سطح کشور و پیگیری برنامه های توسعه محور،گفت­وگویی را با فرهام زاهد عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان گیلان و کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت انجام دادیم، متن این مصاحبه را در زیر می خوانید:

آقای زاهد، چه دغدغه­ هایی منجر شد تا در انتخابات شورای شهر حضور پیدا کنید؟

دغدغه و رویای من برای رشت عزیز همواره همراه من بوده، من در گذشته نیز تجربه حضور در عرصه انتخابات را در شهر  داشتم. اولین کاندیداتوری من به سال ۸۱ بر می­گردد در آن انتخابات با ۵۲۰۶ رای، رتبه پانزدهم شورا را به دست آوردم که در آن زمان تجربه مناسبی برای اینجانب بود.  سال­های گذشته و تجربه سپری شده چه به لحاظ سیاسی و چه در حوزه سیاست، من را پخته­تر کرد. طی سالیان گذشته، مشکلات بسیاری در شهر رشت وجود داشت که رشت را از جایگاه واقعی­اش خارج کرد. یک نمونه ساده،  در این شهر مشکلاتی در حوزه فضای سبز وجود دارد که بر زندگی روزمره شهروندان نیز تاثیر گذاشته است. برای مثال شما در شهری مثل اصفهان که به لحاظ جغرافیایی، منطقه ای خشک و کویری است فضای سبز بیشتری نسبت به رشت  مشاهده می­کنید. این تنها نمونه­ی کوچکی از فقدان عملکرد مناسب در مدیریت شهر است. بحث توسعه و اجرای برنامه های آن تاثیر مستقیمی بر روی زندگی شهروندان دارد. بحث دیگری که بسیار برای من آزار دهنده است رواج  شیوه ای از مدیریت است که با ایجاد بحران در مجموعه، برای ثبات در جایگاه و موقعیت خویش هزینه ­های بسیاری را به شهر تحمیل می­کند. این شیوه عملکرد موانع بسیاری را بر سر راه توسعه شهر قرار می­دهد. مشکل دیگر، روحیه معامله­گری برخی از افراد است که در خدمت آسیب به منافع شهر قرار گرفته است. در مجموع کاستی­هایی که در حوزه های اجتماعی بر وضعیت شهر حاکم است را می توان به عنوان بخشی از آسیب های موجود نام برد. در برنامه های اینجانب، مشکلات اجتماعی که با عملکرد شهرداری در ارتباط است ، بررسی و برنامه­های مدونی برای آن در حال طراحی است .

 

در لیستی که چند روز پیش از سوی اصلاح طلبان منتشرشد نام شما به عنوان سر لیست این جریان به چشم میخورد،اما در لیست نهایی نام شما به عنوان  سرلیت قرار ندارد؟

ابتدا باید از همه دوستان و بزرگانم که در شورای عالی اصلاح طلبان گیلان که به اینجانب لطف داشتند و به من اعتماد کردند، تشکر کنم. روند بررسی کاندیدها و رای گیری آنها برای قرار گیری در لیست طی فرایندی کاملا دموکراتیک برگزار شد که من با ۳۰ رای نفر اول شدم. اما ادب حکم می کرد که بر حسب کسوت ، حاج احمد آقای رمضانپور سر لیست اصلاح طلبان  قرار بگیرد .حقیقت امر این است که بیان چنین سخنانی بیشتر حاشیه است و آنچه که مهم است موفقیت هر ۱۱ نفر لیست امید برای شورای شهر است.

حضور شما در این لیست چه تاثیری بر آرای شما دارد ؟

در وهله اول،ضرورت انتخاب آقای روحانی، یک لازمه ملی و فوری برای کشور است  و در گام بعدی مساله شوراها نیز اهمیت پیدا می کند. فضایی که مردم با مشارکت  خود در خرداد سال ۹۲ به وجود آوردند موجب شد تا کشور به مسیر عقلانیت برگردد. در انتخابات مجلس نیز ما شاهد این بودیم که مردم رشت با همراهی خود از لیست امید و اعتماد به آن شیوه نوینی را در رای دادن در شهر رشت تداعی کردند. تصور من این است که در این انتخابات نیز مردم از لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر استقبال خوبی کنند. با توجه به رهنمود­های رهبری و فضایی که در کشور توسط بزرگان انقلاب حاکم شده، مردم حضوری پرشور در انتخابات دارند و با مشارکت حداکثری در تعیین سرنوشت خود، مسیر عقلانیت و امید را در کشور زنده نگه خواهند داشت.

تحلیل شما از آنچه که در آینده برای کشور و شهر رشت رقم می خورد چیست ؟

من امید وارم با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده و اقتصاد کشور را در مسیر رو به رشدی قرار داده، مجموعه ای وارد شهرداری شود که بتواند از این فضا بیشترین بهره برداری را به نفع شهر کند و موجب سر بلندی رشت عزیز شود. البته تحقق این امر را در استمرار دولت آقای روحانی و حاکمیت عقلایی بر کشور میبینم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.