تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 - 12:49
کد خبر : 15861

بربادرفتن درآمدهای نفتی و دستاوردهای صنعتی کشور در دولت سابق/ فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌ایم

بربادرفتن درآمدهای نفتی و دستاوردهای صنعتی کشور در دولت سابق/ فکر می‌کنند دچار آلزایمر شده‌ایم

در دولت #اصلاحات برای مقابله با بیماری هلندی و ورود بی‌رویه درآمدهای نفتی به کشور تدبیری اندیشیده و صندوق ذخیره ارزی ایجاد شد تا مازاد درآمد نفتی به آن صندوق واریز شود. اما پس از دولت اصلاحات این درآمدهای ارزی را بر باد دادند.

 

?در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ درآمدهای نفتی کشور صرف واردات شده و دستاوردهای صنعتی دولت‌های پیشین بر بادرفت، افرادی که مرتکب این کارها شده‌اند، تصور می‌کنند ما دچار آلزایمر شده و فراموش کرده‌ایم چه اتفاقی افتاده است.

?در دولت گذشته، درآمدهای نفتی، صرف واردات کالاهایی شد که برای تولید آن‌ها در داخل کشور، ظرفیت‌سازی شده بود. به‌عنوان نمونه، باوجود فعالیت کارخانه‌های قطعه‌سازی برای خودرو در داخل کشور، به بهانه ارزان بودن نمونه خارجی، اقدام به واردات این قطعات از خارج کشور کردند.

?در دولت #اصلاحات برای مقابله با بیماری هلندی و ورود بی‌رویه درآمدهای نفتی به کشور تدبیری اندیشیده و صندوق ذخیره ارزی ایجاد شد تا مازاد درآمد نفتی به آن صندوق واریز شود. اما پس از دولت اصلاحات این درآمدهای ارزی را بر باد دادند.

?همان افرادی که مرتکب این کارها شده‌اند، تصور می‌کنند ما دچار آلزایمر شده‌ایم. فکر می‌کنند ما فراموش کرده‌ایم چه اتفاقی افتاده است. واردات گسترده میوه و سنگ‌قبر در دولت گذشته انجام شد. با دلارهای نفتی کالاهایی وارد شد که به صنعت داخل ضربه زد.

?در فاز نخست پارس جنوبی که در سال ۱۳۷۸ آغاز شد ۶۳ درصد تولید داخل وجود داشت، اکنون کسانی که این دستاوردها را بر باد داده‌اند، در برخی ستادهای انتخاباتی جمع شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.